Vállalatok

Taxisháború Pécsett

A Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH) fordult a pécsi Volán Taxi, mert szerintük az Euró Taxi autóiban elhelyezett önreklám valótlanságot állít. Eközben a volánosok egymillió forint támogatást adtak a PTE orvosstudományi karának, hogy az oktatási intézményekben, a klinikákon és kollégiumokban kizárólag az általuk elhelyezett CB-rádiók működjenek.

A nagy robbanás még hátravan

Az internet terjedése különbözőképpen érinti a kelet-európai országok távközlési cégeit. A korábban monopolhelyzetben lévő társaságok az internetpiacon is vezetők maradtak, máshol teljes egészében az új szolgáltatók kaparintották meg a piacot -- írja elemzésében a Pyramid Research, az Economic Intelligence Unit távközlési elemzésekkel foglalkozó egysége.

Elégedetlen áramszolgáltatók

Éves szinten összesen akár a 20 milliárd forintot is elérheti az áramszolgáltatóknak az új áramár-szabályozási rendszerből eredő vesztesége. A kormány tavaly év végi döntésének értelmében a végfelhasználói árak átlagosan 6, a nagykereskedelmiek pedig 12-14 százalékkal emelkedtek január 1-jétől. Az áramszolgáltatók most elemzik az intézkedés pontos hatását, s vizsgálják az esetleges jogi lépések lehetőségét.

Gondok a rapszodikus takarmányárak miatt

Pannon Baromfi Kft.-re változtatta nevét január elsejétől -- Bábolna önkormányzatának döntése nyomán -- a Bábolna Baromfi Győr Kft. A bábolnai önkormányzat arról határozott, hogy kizárólag azon cégek használhatják a Bábolna nevet, amelyek székhelye a településen van. A névváltozás mellett -- a teljes baromfiágazathoz hasonlóan -- a győri cégnél is gondokat okoznak a kiegyensúlyozatlan takarmányárak.

Nem perel az Acél XXI. Kft.

Az Acél XXI. Kft. peren kívül szeretné rendezni a Dunaferr Rt. vagyonkezelésével kapcsolatos vitáját, beleértve a már leszámlázott, de ki nem fizetett 1 milliárd forintnyi sikerdíj ügyét is. Ugyanakkor a Dunaferr Rt. vezérigazgatója felmentette a cégcsoport három vezérigazgató-helyettesét, egyikük utódlásáról konzultációt kezdeményezett a privatizációs ügynökséggel.

Csúszik a terepjárógyártás

A svájci Swatchnak tervez kísérleti járművet az Ikarus Rt., az Auverlanddal közös terepjárógyártása azonban csúszik. A cégcsoport az elmúlt évet a tervezett 17 milliárd forintos konszolidált forgalommal és közel 230 millió forintos nyereséggel zárta. Rövidesen átadnak egy 3 millió márkás technológiai beruházással készülő lemezmegmunkáló gyártósort.

Értékesítési gondok, kapacitáscsökkentés

Aggodalommal tekintenek az európai autógyártók az óceán túlsó partjára, érzékelve, hogy a három nagy, a Ford, a General Motors és a Chrysler termeléscsökkentése az egész iparágra hatással van. Ezt elsősorban a Ford és a GM európai leányvállalatai szenvedik meg, de a legtöbb gyártó az idén a belföldi piac szűkülésére számít, miközben minden nagyobb cég felesleges gyártókapacitással rendelkezik.

Itthon régiónként nagy az eltérés

Az európai élelmiszer-fogyasztás egységesülése részben már valóság. A nemzetközi márkák ismertsége és kedveltsége, továbbá a multinacionális kereskedelmi vállalatok terjeszkedése uniformizálja a vásárlási és étkezési szokások egy részét. Mégsem várható, hogy kontinensünket csupa egyforma fogyasztó, a "homo sapiens coca-colens" népesíti majd be -- állapítja meg a GfK Piackutató Intézet fogyasztáskutató részlege.

A Bass eladására kényszerül az Interbrew

A brit versenyhatóság tegnap úgy rendelkezett, hogy a belga söripari csoport, az Interbrew nem tarthatja meg a tavaly augusztusban 2,3 milliárd fontért vásárolt Bass Brewerst, amely révén egy csapásra a világpiac második helyére nyomult. Több érdeklődő is lehet, köztük a dán Carlsberg, illetve a holland Heineken.
Világgazdaság Piactér