Vállalatok

Prága komoly versenytárs

Kevés és nemritkán pontatlan információk állnak rendelkezésre Magyarországról a francia utazók számára, akik ezért nem tekintik kiemelkedő úti célnak hazánkat. A Magyar Turizmus (MT) Rt. -- kapcsolódva a 2001-ben sorra kerülő, Magyar kultúra éve című rendezvénysorozathoz -- jövőre kiemelt piacként kezeli Franciaországot.

Mindenki kivár

Az izraeli--palesztin konfliktus kiéleződése súlyos válságba sodorhatja az izraeli gazdaságot. Különösen az idegenforgalom került veszélybe, miután a folyamatos összetűzések miatt az irodák sorra mondják le az utakat. A magyar utazási irodák is bizonytalan időre felfüggesztették az izraeli programok lebonyolítását.

Közös vendégcsalogató

Eddig ötven pincészet csatlakozott a Nyitott Pincék Szövetséghez Magyarország tizennyolc borvidékéről. A hazai borturizmus fellendítését szolgáló kezdeményezés hozzásegíti a minőségi borokat kínáló pincészeteket, hogy összehangoltan, közös erővel fejtsenek ki marketingtevékenységet.

Konzervatív piac, erősödő Roxy

Reklámköltésben megismétlődni látszik a kereskedelmi rádiók tavalyi ranglistája: a vezető Danubiust az idén is a Sláger Rádió követi, ám a kettejük közötti különbség az idei utolsó negyedév kezdetén nagyobb, mint amekkora 1999 azonos időszakában volt. A Sláger elvesztett piacrészesedését döntően a Roxy szerezte meg.

Lemaradt az AFP

Az AFP francia hírügynökség évek óta teret veszít a hírszolgáltatások nemzetközi versenyében, és jelenleg nincs abban a helyzetben, hogy stratégiát készítsen a globális élvonalba kapaszkodáshoz -- állítja a párizsi Le Monde. A folyamatos leszakadás okait elemezve a lap a tulajdonosi helyzet és a vezetési-függelmi viszonyok gyengeségeit hibáztatja.

Ahány mérés, annyi adat

A most indult rádióadók közvélemény-kutató cégekkel tárgyalnak hallgatottságuk méréséről, mert pontos adatok híján kevesebb a jól fizető hirdető. Több rádiócsatorna váltott céget az utóbbi időben, mert elégedetlenek voltak a közölt adatokkal.

Magyar hirdetések külföldön: a kevés is drága

Az állami intézmények költik el a legtöbb pénzt külföldi hirdetésekre, de a részvényeseik tájékoztatása vagy befektetők keresése céljából jelentős értékben vásárolnak magánvállalatok is hirdetési felületeket külföldi lapokban. A magyarországi hirdetők lehetőségeit korlátozza, hogy a világszerte ismert médiumok hirdetési tarifái a hazai árak legalább nyolc-tízszeresére tehetők.

A régi az új mellett

A nyomtatott sajtó továbbra is az első számú információforrás és hirdetési felület Németországban, az internetkorszak a várakozásokkal ellentétben eddig nem roppantotta össze a hagyományos média piacát. A közönség e kétfajta hírforrásra mint egymás kiegészítőire tekint.

A korán felismert rák gyógyítható

Tíz éve 90 ezer fölött volt az abortuszok száma hazánkban, 1998-ra ez 69 ezerre csökkent, ami a fogamzásgátlók gyakoribb használatának és a családvédelmi szolgálatok működésének köszönhető -- hangzott el a Jobb egészséget a nőknek címmel a közelmúltban megrendezett konferencián.

Méltatlan ápolói fizetések

A Szonda Ipsos Média-, Vélemény- és Piackutató Intézet augusztusában felmérést végzett a magyar felnőtt lakosság körében a kórházi ápolók keresetéről. Azt kutatták, hogy az emberek hogyan állapítanák meg az ápolói (bruttó) kereseteket a titkárnők, bolti eladók, pincérek, bolti pénztárosok, valamint a postai és banki pénztárosok keresetéhez képest.
Világgazdaság Piactér