Vállalatok

Padlófék a General Motorsnál

A világ legnagyobb autógyára, a General Motors néhány héten belül másodszor módosította lefelé első negyedévi gyártási célszámait, ami újabb jele az ágazati konjunktúra gyengülésének. A konszern idei borúlátó prognózisa az egyik fő téma a most zajló detroiti autószalonon, ahol az elmúlt évi értékesítési adatokat is nyilvánosságra hozzák. Valójában csupán az európai gyártók elégedettek, ám együttesen a piac 10 százalékát sem szerezték meg.

Változnak a szövetségi erőviszonyok

A Oneworld elnevezésű légiforgalmi szövetség egyik meghatározó tagja, az American Airlines előrehaladott tárgyalásokat folytat a pénzügyi nehézségekkel küszködő, ám a tömörülésektől független TWA átvételéről -- értesült a Reuters. A tervezett egyesülést továbbiak követnék az Egyesült Államok más vezető légitársaságainak körében, ami erősen kihathat a versenytársak alkotta csoportosulások helyzetére.

Lassuló növekedés, sporólós vásárlók

Az amerikai gazdaság növekedésének lassulása komoly hatással lesz a fogyasztásra. Az emberek jól megnézik majd, hogy mire adják ki a pénzüket. A cégek pedig még a korábbinál is gyilkosabb versenybe kezdenek, hogy ezt a keveset is előcsalogassák a vásárlók pénztárcájából. A gyengülés persze viszonylagos, hiszen tíz évvel ezelőtt még igazi fellendülésnek számított volna az idei évre jósolt növekedés.

Hátramenetben a fejlett piacok

Miközben az amerikai autóipar komoly gondokkal küzd, és termeléscsökkentésre kényszerült, a földrész tegnap megnyílt legnagyobb seregszemléjén, a detroiti nemzetközi autószalonon egy Chrysler modellt választottak az év autójának az amerikai újságírók. A piacelemzők által korábban felrajzolt távlatok azonban megvalósulni látszanak: lejtőre került az értékesítés.

Először csak takarmányként használják

Három éven belül génkezelt búza, árpa és rizs is kereskedelmi forgalomba kerülhet. Amerikai kutatók ugyanakkor figyelmeztetnek: nagyon körültekintően kell eljárni a piaci bevezetésnél, hiszen a főbb importőröknél tiltott a génkezelt összetevőket tartalmazó élelmiszerek értékesítése.

Tagad a Samsung

A Samsung Electronics tagadja, hogy a dél-koreai kormány a Hyundai elektronikai üzletágának felvásárlására próbálná rávenni. A társaság saját értékelése szerint erre nem is lenne képes, szakértők szerint azonban az ország vezetése a két vállalatóriás közötti kapcsolatot mindenképpen erősíteni szeretné -- írja a Reuters.

Lassuló növekedés, sporólós vásárlók

Az amerikai gazdaság növekedésének lassulása komoly hatással lesz a fogyasztásra. Az emberek jól megnézik majd, hogy mire adják ki a pénzüket. A cégek pedig még a korábbinál is gyilkosabb versenybe kezdenek, hogy ezt a keveset is előcsalogassák a vásárlók pénztárcájából. A gyengülés persze viszonylagos, hiszen tíz évvel ezelőtt még igazi fellendülésnek számított volna az idei évre jósolt növekedés.

Tízmilliárdot vettek el a szolgáltatóktól

Az árszabályozás nem ismerheti el az áramlopást, viszont minden lehető segítséget meg kell adni az áramszolgáltatóknak a villamos energia illegális felhasználása elleni hatékony fellépés érdekében -- közölte Kaderják Péter, a Magyar Energia Hivatal főigazgatója. Az eddigiek alapján azonban az áramszolgáltatók nem látnak semmilyen garanciát arra, hogy a hatóságok valóban melléjük állnak az áramtolvajok elleni küzdelemben.

Földön a Malév-privatizáció

A január 8-i benyújtási határidő előtt visszaléptek az érdeklődők az ajánlatok beadásától -- jelentette be Gansperger Gyula, az ÁPV Rt. elnök-vezérigazgatója tegnap a Malév Rt. sikertelenül zárult tranzakciójáról tartott sajtótájékoztatón. A vagyonkezelő meghatározatlan időre elhalasztotta a nemzeti légitársaság privatizációját, és gondoskodik tőkehelyzetének milliárdokban mérhető rendezéséről.

APEH-feljelentés a régi gazdák ellen

Az APEH adócsalás gyanújával feljelentést tett az ügyészségnél a felszámolt Budai Hengermalom Rt. korábbi tulajdonosai ellen. A Budai Malomipari Kft. viszont -- amely tavaly vette meg a cég vagyonát -- eredményes évet zárt. Majoros János ügyvezető igazgató a Világgazdaságnak elmondta: a kft.-nek a tegnapi állapot szerint semmilyen tartozása nincs, valamivel több mint 2 milliárd forintos tavalyi árbevétele után kisebb nyereséget ért el.
Világgazdaság Piactér