Telekommunikáció

A vezetékes internetes telefonálásra volt a legtöbb panasz

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) felméréséből kiderült, hogy legnagyobb arányban a 30 éven aluliak panaszkodtak tavaly.

Az NMHH több éve tartó kutatási sorozata a háztartásokban rendre magas, 80-85 százalékos elégedettségi szintet mér az otthoni vezetékes internet sebességével kapcsolatban. A legfrissebb, 2018. őszi elemzés 85 százalékot mutatott ki – közölte a hatóság. A problémát észlelők 58 százaléka panaszkodott az otthoni vezetékes internetes telefonálásra, 56 százaléka a videotelefonálásra és 52 százaléka az online filmnézésre.

A zenehallgatás és a klipnézés kevesebb gondot okozott az otthoni vezetékes interneten, de itt is viszonylag sokan, 38 százalék számolt be akadozó, torz, rossz minőségű hangról.

Gyakori, visszatérő problémákról csak a felhasználók kevesebb mint 10 százaléka nyilatkozott. Az összes minőségi kifogást együttesen nézve az otthon vezetékes internetet használók fele tapasztalt ilyen jellegű kellemetlenséget a felmérést megelőző egy évben.

Fotó: Shutterstock

Az NMHH tájékoztatása szerint az internetsebességgel kapcsolatos fogyasztói élményt vagy esetleges konkrétan jelzett elégedetlenséget leginkább az internetező életkora és minden ehhez kapcsolódó jellemző, például a gazdasági aktivitása befolyásolja; a használt internetes technológia vagy a fogyasztók lakhelye erre egyáltalán nem volt hatással. A problémákat legnagyobb arányban, 67 százalékban a 30 éven aluliak jelezték.

panasz telefonálás médiahatóság internet
Kapcsolódó cikkek