Telekommunikáció

Kiborultak a Vodafone ügyfelei a szolgáltatás minősége miatt

Mióta összeolvadt a Vodafone és a UPC, több órás szolgáltatáskiesések vannak. A helyzet nem javul, hiába ígéri a Vodafone, hogy mindent megtesz.

Április 1. óta, miután a Vodafone összeolvadt a UPC-vel, panaszok százait találhatjuk a Vodafone Facebook-oldalán. Szerkesztőségünk egykori UPC-s tagjai is saját bőrükön tapasztalták, hogy április 1. óta a szolgáltatás finoman szólva is hagy némi kivetnivalót maga után. Amikor a járvány miatt a fél ország otthon ragadt, és a home office-ban dolgozók sokszor tapasztalták, hogy akadozik az internetszolgalátás, tulajdonképpen nem is volt különösebb háborgás, mindenki nyugtázta, hogy ez most egy különleges helyzet. Azonban már akkor is sejteni lehetett, hogy a jelenség több, mint akadozás, az ex UPC-sek valósággal megrohanták a Vodafone közösségi oldalát. Felháborodott olvasói leveleket kapott a VG.hu szerkesztősége is, és más lapok is próbáltak utánajárni annak a rejtélynek, hogy miért nincs – sokszor órákig – szolgáltatás, mióta a Vodafone átvette a UPC helyét.

Az ügyben az az érdekes, hogy a Vodafone Facebook-oldalán gyakorlatilag minden panaszkodó ügyfelet a 1270-es ügyfélszolgálati telefonszámra irányítanak, az ügyfelek azonban 90 százalékban arról számolnak be, hogy 40-50 perces várakozás után sem sikerül emberrel beszélni, így lerakják a telefont, a problémát pedig nem tudják megoldani. Amikor újra a Facebookhoz fordulnak, az admin csak annyit mond, hogy nagyon sajnálja, de ő ebben nem tud segíteni, próbálja újra a 1270-et.

Íme néhány panasz:

Fotó: Vodafone Facebook
Fotó: Vodafone Facebook
Fotó: Facebook / Vodafone

Miután csütörtökön mi is hasonló problémákkal szembesültünk, megpróbáltuk felhívni az ügyfélszolgálatot. Hosszas várakozás és kapcsolgatás után – ugyanis átkapcsoltak minket a UPC hibabejelentési osztályára (!!!) – megtudtuk, hogy a probléma több ezer háztartást érint, és megjósolni sem tudják, hogy mikor áll helyre a szolgáltatás. Mindenesetre igyekeztek megnyugtatni minket, hogy amennyiben újra lesz internet, küldenek egy sms-t – küldtek is.

Fotó: AFP

A VG.hu kérdéseket küldött a Vodafone-nak, vártunk is öt napot a válaszra. A következő kérdéseket küldtük el a vállalatnak:

  • Mi az oka a váltás óta tapasztalható nyilvánvaló színvonalesésnek?
  • Elképzelhető, hogy a cég nem mérte fel jól, hogy mit jelent ennyi új ügyfelet átvenni és kiszolgálni?
  • Mi az oka annak, hogy ezekben – az új ügyfelek számára – vészterhes időkben nem biztosítanak megfelelő kommunikációs segítséget és az ügyfélszolgálat gyakorlatilag elérhetetlen?
  • Miért terelik a Fb-ról a telefonos ügyfélszolgálatra az ügyfeleket, ha az nem igazán elérhető?
  • Ilyen ügyfélszolgálati túlterheltség mellett gondoltak-e már arra, hogy több emberrel üzemeltetik az ügyfélszolgálatot?
  • Milyen kompenzáció jár az ügyfeleknek, amennyiben nem a szerződésnek megfelelő szolgáltatást kapnak?
  • Konkrét válaszokat nem igazán kaptunk, a Vodafone válaszát teljes egészében, változtatás nélkül közöljük:

    „Április 1-től Magyarországon a Vodafone mint a UPC jogutódja viszi tovább szolgáltatásportfólióját. A beolvadást követően a vezetékes szolgáltatásokat érintő műszaki integrációs folyamat megindult, ennek köszönhetően a felvásárlás előtti időszakhoz képest közel 10 százalékkal sikerült a szolgáltatáskimaradásokat csökkenteni, de az ideális állapotig még van teendő. Részben azonban még mindig a jogelőd társaság korábbi tulajdonosának a vezetékes szolgáltatásait, hálózatát és rendszereit használja a Vodafone Magyarország az ügyfelek kiszolgálása érdekében.

    A Vodafone Magyarország számára az ügyfelek elégedettsége kiemelten fontos terület, ezért a szolgáltató folyamatosan, minden erejével dolgozik azon, hogy a vezetékes hálózat esetében tapasztalható esetleges problémákat a lehető leghamarabb megszüntesse és a Vodafone-tól a mobil szolgáltatások terén eddig megszokott szolgáltatási színvonalat biztosítsa. Ennek érdekében a vállalat mindent megtesz, hogy a vezetékes hálózatokat megerősítse és a lehető legrövidebb időn belül kiváltsa a jelenlegi működést, a szolgáltatások saját hálózatra történő átterhelésével, illetve hálózati fejlesztéssel.

    Nem csak a hálózati eszközöket, de a lakosságnál található végberendezéseket – modemek, TV boxok – is cserélni fogja a szolgáltató a következő hónapokban, hogy a lehető legújabb és lehető legnagyobb stabilitást biztosító eszközökkel rendelkezzen minden ügyfél. Ennek folyamatáról a Vodafone Magyarország közvetlen csatornákon tájékoztatja az ügyfeleket és ütemezetten cseréli le az eszközöket országszerte.”

    Az ügy tehát egyelőre nem látszik megoldottnak, a Vodafone pontosan azt nyilatkozta nekünk is, mint másfél hónappal ezelőtt a media1.hu-nak, és még mindig nem látszik a fény az alagút végén. Hogy a Vodafone elszámította magát vagy nem készült fel megfelelően a rengeteg ügyfél átvételére, nyilván soha nem fog kiderülni, de egy biztos: hiába nyilatkozzák hónapok óta, hogy a cégnek az ügyfelek elégedettsége az első, az ügyfelek nagyon nem elégedettek, és egyre többen panaszkodnak a Facebookon.

    Vodafone UPC
    Kapcsolódó cikkek