Telekommunikáció

Dollármilliós kártérítéseket fizet a Facebook hibás kampányai miatt

Több millió dollárt térít vissza a Facebook partnerei számára a hibás reklámhatékonysági mérései miatt.

Több millió dollárt térít vissza a Facebook partnerei számára a hibás reklámhatékonysági mérései miatt, amelyek túlzó eredményeket mutattak a hirdetőknek egyes kampányok során – írja a Kreatív.hu az Advertising Age-re hivatkozva.

A hibás mérés miatt a hirdetőknek összesen több millió dollár kára származott, ezt a múlt héten hozta nyilvánosságra a közösségi oldal, miután több nagy hirdetővel és ügynökséggel is egyeztetett.

A probléma az AdAge szerint már egy éve fennállt. Egy név nélkül nyilatkozó ügynökségi vezető elmondta: a hiba a hirdetőkben azt a hamis benyomást keltette, hogy a Facebook túlteljesíti a kampánycélokat.

Fotó: AFP

A Facebook bejelentette, hogy elhárították a hibát, és készek visszatéríteni mindenkinek a túlszámlázott összeget.

A probléma lényege a Facebook conversion lift eszközével volt, amivel a hirdetők konkrét célokat mérhetnek, mint például a hirdetésnek az eladásra gyakorolt hatását.

A hirdetők a hiba miatt azt látták, hogy a kampányuk jobb eredményeket ér el, mint korábban, így azok a cégek, akik a büdzsét a hatékonyság alapján allokálják, tovább növelték a Facebookra szánt összeget a hibás adatok miatt.

reklám hirdetes kártérítés Facebook kampány
Kapcsolódó cikkek