Telekommunikáció

Hozta a tervet a Magyar Telekom

Jelentősen megugrott idén a hang- és adatforgalom, de a Magyar Telekom közlése szerint hálózata bírta a terhelést, annak is köszönhetően, hogy az elmúlt években 246 milliárd forintot fordított a fejlesztésre.

Jó eredményt ért el a Magyar Telekom Nyrt. a harmadik negyedévben is, az első kilenc hónap bevétele megegyezik a tavalyi azonos időszakéval, nagyjából 484 milliárd forintot tesz ki – közölte a Világgazdasággal a cég.

A vállalat azt a célt tűzte ki az idei és a jövő évre is, hogy a 2019-es bevételi szintet hozza, vagyis csoportszinten 666,7 milliárd forintot.

Jelentősen – a harmadik negyedévben az előző év azonos időszakához viszonyítva 40 százalékkal – nőtt idén az egy előfizetőre jutó havi átlagos mobil-adatforgalom, ami elsősorban a lakossági ügyfelek körében tapasztalt erős kereslet következménye. A mobilhangforgalom ugyanebben az időszakban 10 százalékkal nőtt, miközben a vezetékes telefonra előfizető ügyfelek számának enyhe (1,8 százalékos) csökkenése mellett a vezetékes hangforgalom 5 százalékkal emelkedett.

A vezetékes internetre előfizetők száma 7,4 százalékkal, 1,299 millióra bővült.

Meg kell jegyezni ugyanakkor, hogy a hang- és adatforgalom növekedése nem jelentett arányos árbevétel-növekedést, hiszen sok ügyfél használ korlátlan csomagot.

A vállalat szerint jól vizsgáztak a hálózatai a járvány során, annak köszönhetően, hogy nagy erőforrásokat fektetett hálózati infrastruktúrája korszerűsítésére az elmúlt években: 2015 és 2019 között 246 milliárd forintot. A hálózatfejlesztés révén optikai és kábelhálózata ma már összesen 2,3 millió gigabites sebességű elérésre képes, vagyis a magyarországi otthonok és vállalkozások közel 45 százaléka számára elérhető a gigabites sávszélesség.

Fotó: Kallus György/Világgazdaság

A koronavírus-járvány első hullámának csúcsidőszakában a vezetékes hangforgalom 75, a mobil 45, a vezetékes és mobil-adatforgalom pedig 30 százalékos növekedést mutatott. A távmunka és távoktatás miatt megnövekedett terhelés időszakában a cég nagy figyelmet szentelt hálózatai felügyeletére, ahol pedig szükséges volt, és lehetőség is adódott rá, kapacitást bővített.

Zökkenőmentes az üzletmenet és a szolgáltatás, annak ellenére, hogy munkavállalóinak több mint 80 százaléka home office-ban dolgozik.

A vállalat tavasszal olyan munkakörökre is kiterjesztette a távmunka lehetőségét, amelyekre korábban nem, például a telefonos ügyfélszolgálatot néhány nap alatt teljesen távmunkába helyezte. A járvány időszakában 14-15 százalékkal nőtt a telefonos ügyfélszolgálatot megkereső ügyfelek száma.

A járvány mellett fontos szerepet játszott a Telekom idei évében, hogy néhány nappal a sikeres frekvenciaaukció eredményhirdetése után, április 9-én elindította kereskedelmi 5G-szolgáltatását a 3,6 gigahertzes frekvencián. Az azóta történt fejlesztéseknek köszönhetően jelenleg Budapest és Budaörs mellett már 21 Balaton-parti településen, valamint Zalaegerszegen, Debrecenben, Szegeden, Kecskeméten és Szombathelyen elérhető az 5G-mobilszolgáltatás. Novemberben a 2100 megahertzes frekvenciasávon is elindította 5G-szolgáltatását a cég, és a tervek szerint év végére 30 százalékra bővíti 5G-hálózata lakosságarányos lefedettségét a fővárosban.

Magyar Telekom évértékelés bevétel távközlés
Kapcsolódó cikkek