Adam Mosseri Instagram vezérigazgató szerint a pénzmozgások offline útra terelése jelentheti a megoldást az Apple 30 százalékos jutalékára – írja CNBC.
A Facebook birtokában álló vállalat az alkotói gazdaságból igyekszik minél nagyobb szeletet kihasítani, ugyanakkor ebben gátolja, hogy
az Apple operációs rendszerén futó applikációkon belüli fizetések 30 százaléka a telefongyártóhoz folyik be.
Ennek megoldására lehet nagyszerű a kontentgyártók és a márkák összekötése és a fizetések más platformra terelése. Mosseri szerint ez különösen olyan helyzetekben lehet eredményes, amikor nem digitális javak cserélnek gazdát.
Az Apple iOS 15 nevű, ősszel érkező új operációs rendszere eközben a hírek szerint egyre több közösségi funkciót igyekszik kínálni, így egyre inkább a Facebook direkt versenytársa lehet a cupertinói cég.
A két tech-óriás rivalizálása még Steve Jobsig nyúlik vissza.
A közösségi média cégek között az alkotókért és influenszerekért egyre nagyobb a harc, aminek következtében a vállalatok igyekeznek egyre vonzóbb ajánlatokat kialakítani.