A 2003. év teherautója

Ipar | Vállalatok

Az Iveco Stralis nyerte a 2003. év teherautója nemzetközi díjat a 15 tonnánál nehezebb járművek kategóriájában. A 19 európai ország szakújságíróiból álló zsűri a díjat minden évben annak a teherautó-típusnak ítéli oda, amelyet a megelőző 12 hónapban mutattak be, és leginkább hozzájárul a közúti szállítás színvonalának és hatékonyságának növeléséhez. A zsűri az európai közutakon normál üzemi körülmények között végrehajtott tesztek alapján hozza meg döntését. A tesztek során figyelembe veszik a vezethetőséget, a vezető komfortját, a fülke ergonómiáját, a fogyasztást és a motor megbízható működését.

A hivatalos indoklás szerint az Iveco – amely a Stralis Activ Space fülkéjét szélcsatornában terveztette – a vezető kényelmét kiemelten kezelte. A Stralis kétféle, váltakozó geometriájú turbóval ellátott motorral rendelhető. A 10,3 literes Cursor 10-es motor 400 vagy 430 lóerős le-het, míg a 12,9 literes Cursor 13-as motornál a 480 lóerős kivitel mellett már kapható 540 lovas változat is. A Stralishoz EuroTronic automata váltót is kínál a gyár.

A 2003. év haszongépjárműve szavazáson második helyen az új DAF XF végzett. A PACCAR Inc. (PCAR) vállalatcsoport tagja, a DAF Trucks NV tavaly is sikeres volt, hiszen egy éve a holland márka LF szériája kapta az év teherautója díjat. Ennek köszönhetően pedig a 15 tonna feletti nehéz kategóriában a DAF piaci részesedése Nyugat-Európában meghaladja a vállalat számára eddig rekordnak számító 12 százalékot. A 6 és 15 tonna közötti, könnyű kategóriás haszonjárművek piacán pedig a kiélezett verseny ellenére a DAF részesedése kb. 9 százalékra nőtt a 2001. évi 7,7-del szemben.

Kevesebb felajánlás érkezett, az egyházaknak viszont több jutott

A legtöbb pénzt a Magyar Katolikus Egyház kapta, közel három milliárd forint értékben.

Mindig legyen tíz fillér a zsebedben

Török Zoltán nagypapája gazdasági alapvetése mentén tartja csúcson a soproni kosárlabdacsaptot. A cél a régi, ám most kénytelen meghúzni a nadrágszíjat.
Világgazdaság Piactér