A vb-csapatok mezszponzorációjáért folyó versenyt az Adidas megnyerte, hiszen 11 általa szponzorált válogatott vívta ki a továbbjutást az oroszországi tornára, a Nike 10 „csapatával” szemben – derült ki a Bloomberg összeállításából. Irán választása még kérdéses, hiszen bár a FIFA honlapján Adidas-mezben láthatóak a válogatott játékosai, a vállalat tájékoztatása szerint még nincs szerződése a közel-keleti ország szövetségével a vb-re.
Az utóbbi néhány évben a német gyártó az egyik legfontosabb területen is felülkerekedett a konkurensén:
Nem kell azonban félteni az amerikai óriást sem, amely kristálytiszta stratégiát alkalmaz piacvezető pozíciójának megtartásához: a sztárjátékosok szponzorációjában élen jár a „pipás” sportszergyártó. Még nem ismerjük a jövő évi tornára készülő kereteket, a játékosok többsége ugyanakkor jó eséllyel Nike-cipőben futhat majd ki a gyepre: a 2014-es vébén a futballisták 52 százaléka viselte a cipőjüket az Adidas 36 százalékos részesedésével szemben.
A Bloombergnek nyilatkozó PR-szakértő, Peter Rohlmann szerint mindez a Nike jól átgondolt stratégiáját dicséri.
Ez nem a szerencse műve. Ami a játékosok szponzorációját illeti, a Nike előbb és szélesebb körben lépett, mint riválisa
– vélekedik Rohlmann.
Sami Khedira a Juventus Adidas-szerelésében és a Nike cipőjében Forrás: AFP
A Nike előszeretettel köt szponzorációs szerződéseket az egyébként az Adidas által szponzorált sztárcsapatok klasszisaival is: jó példa erre Cristiano Ronaldo a Real Madridban, Robert Lewandowski a Bayernben, Zlatan Ibrahimovic a Manchester Unitedben, vagy éppen Sami Khedira a Juventusban.
Nem csak a szerelés számít
Ennél tovább is lehet ugyanakkor menni: a dortmundi Pierre-Emerick Aubameyang például márciusban a hajába festette bele vörösen a Nike logóját, áprilisban pedig gólöröm gyanánt kapott elő egy Nike-maszkot. Helyi lapértesülések szerint Aubameyangot egyébként évi 2 millió euróval támogatja a Nike, ami különböző bónuszokkal növekszik, ha például a közösségi médiában megemlíti a vállalatot a Dortmund gólvágója.
A sportszergyártó ezeket az eseteket nem is kommentálja, az ugyanakkor egyértelmű, hogy a futballisták mindent megtesznek azért, hogy ismertségüket és nagy rajongótáborukat minél jobban kiaknázzák.