Az Apple Watch uralja a piacot ebben az évtizedben

Vállalatok

A tavalyi 80 millió után az idén várhatóan 111,1 millió viselhető okoseszközt adnak majd el világszerte, és a gyors fejlődés a következő években is folytatódik az IDC előrejelzése szerint. A piackutató prognózisa alapján 2019-ben már 214,6 millió okoskarkötőt és -órát értékesítenek, ami azt jelenti, hogy az átlagos éves globális növekedés közel 30 százalék lesz.


Bár a legnagyobb mennyiségben jelenleg a főként sportoláshoz, illetve egyre gyakrabban egyéb egészségügyi célra használt okoskarkötőket vásárolják a fogyasztók, az IDC szakértői arra számítanak, hogy a következő években új készüléktípusok is meghódítják majd a fogyasztókat. Így például a szemen viselhető okoseszközök – ennek egyik kísérlete volt a Google Glass, amelynek második generációján dolgoznak jelenleg –, a fülön hordható készülékek, valamint az intelligens ruhadarabok is elterjednek.


A szegmens meghatározó eszközei ma az okosórák, amelyekből az IDC becslése szerint tavaly 21,3 milliót értékesítettek világszerte. Idén elérheti a 34,3 milliót a forgalmuk, míg a vizsgált időszak végére, 2019-re akár a 88,3 milliót is, ami évente átlagosan közel 43 százalékos bővülést jelent. A növekedés fő mozgatórugója egyértelműen az Apple eszköze lesz. A piackutató számításai szerint már a múlt évben is 13 millió olyan készüléket adtak el, amelyen a watchOS operációs rendszer fut, ezzel az okosórák között 61,3 százalékos részesedést ért el az Apple. Ez az arány ugyan várhatóan a következő néhány évben csökken majd, de még 2019-ben is a piac valamivel több mint felét uralja majd az amerikai cég. A tavaly áprilistól megvásárolható készülék hosszú idő után az Apple első próbálkozása volt egy új területen. Az okosórához ősszel frissített operációs rendszert adtak ki, idén pedig várhatóan érkezik majd a második generációja is.


A 2015–2019 közötti időszak egyik meghatározó jelensége lesz az Android Wear előretörése. Az IDC számításai szerint tavaly 3,2 millió, ezzel a megoldással ellátott okosórát értékesítettek világszerte, míg 2019-ben várhatóan ennek több mint tízszeresét, 34,3 milliót adnak majd el. A gyors növekedés persze érthető is, hiszen több nagy gyártó is úgy döntött, hogy ezt az operációs rendszert használja, köztük a Huawei és az LG. Érdekes a Pebble helyzete: a rendkívül sikeres Kickstarter-kampányokkal pénzt gyűjtő cég befolyása a prognózis szerint jelentősen csökken, tavaly a piac 8,6 százalékát tudhatta magáénak, ám 2019-re mindössze 2,6 százalékra zsugorodhat ez az arány.

17:01
Gazdaság

Nagyot zuhantak a nagy cégek beruházásai

Tavaly 20 százalékkal estek a beruházások, ebben a költségvetési szervek és a legalább 50 főt foglalkoztató vállalkozások is szerepet játszottak.
14:57
Gazdaságpolitika

A Brexit lenyomja még a reklámpiacot is

A bizonytalanságok miatt a brit cégek máris visszafogják befektetéseiket, s újabb nagy értékpapír-kereskedő jelentette be, hogy elköltözik Londonból.
Világgazdaság Piactér