Az olajlobbi nem tart az e-autók térhódításától

Szolgáltatás | Vállalatok

Legfeljebb csak megmosolyogják az OPEC-tagok az elektromos (e-)autót, az előrejelzések szerint 2040-ben 97-ről még csak 92 százalék lesz a belső égésű motorral hajtott kocsik részaránya az utakon. Természetes, hogy a Kőolaj-exportáló Országok Nemzetközi Szervezetének nem érdeke az elektromos mobilitás fejlesztése/támogatása.


Ráadásul azért se kell aggódniuk az OPEC-tagállamoknak, mert a 8 százalékos részarányra jósolt alternatív üzemanyagok között ott találjuk a földgázt is, ami szintén tőlük származik. Annyi változás lesz az üzemanyag-mixben, hogy a benzin-részarány 82-ről 71 százalékra csökken, a dízel pedig 14-ről 21-re nő.


Az akkumulátoros-elektromos autó a magasabb költségek és a kis hatótávolság okán sem játszik majd jelentősebb szerepet (belátható időn belül), egyedül az Európai Unióban lehet majd számottevő a részarányuk, de ott is inkább csak a hibiridek terjednek – ezt a térhódítást az OPEC-szempontjából bőven ellensúlyozza a fejlődő országokban várható fogyasztás-növekedés. A tüzelőanyag-cellás elektromos autók terjedése még az akkumulátoros-elektromos autóknál is lassabb lesz, hiszen itt még ritkább a kúthálózat és még magasabbak a bekerülési költségek.

Eurómilliárdokat hoztak forintmilliárdokért

A német hegemóniát megtörve már a távol-keleti beruházások dominálnak Magyarországon.

Lecsapnak a csalóka webáruházakra

Fokozottan ellenőrzik a webáruházakat az év végi ünnepi időszakban – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium.
Világgazdaság Piactér