Citroën C Triomphe

Ipar | Vállalatok

Kínára figyel a világ. Az ipari termelés és a GDP hatalmas mértékben nő évek óta, emellett az egyre modernizálódó milliárdos országban tavaly 3,2 millió autó kelt el. Nem csoda, ha a minden autógyár megvetette lábát ezen az óriási piacon, és nem csupán tömegmodelleket, de még Nyugaton is prémium autóknak számító kocsikat dobnak piacra.
Ilyen a Citroën vuhani gyárában a C4 modell alapján, de meghosszabbított, 2,71 méteres tengelytávval készülő C Triomphe is. A 4,8 méter hosszú, 1,77 méter széles és 16 hüvelykes kerekeken gördülő limuzin megjelenése és felszereltsége egyaránt exkluzív. Az első ülések elektromosan állíthatók. Már a második kiviteli szinttől rendelhetők a világos színű bőrülések, valamint a műszerfalon és az ajtóbetéteken alkalmazott fahatású díszítések. A kesztyűtartó hűthető, és a hátsó ülés alatt, a két fiók között még egy ötdarabos CD-tár is helyet kapott.
A C Triomphe-ban több olyan berendezés is van, amelyek újdonságnak vagy ritkaságnak számítanak Kínában. Így a kocsit ellátták sebességkorlátozó és sebességszabályozóval, kanyarkövető xenon fényszórókkal, illatos légfrissítővel. Az újdonság szériafelszereltségéhez tartozik a ködfényszóró, az elektromosan állítható külső visszapillantó tükör, valamint a tolatóradar. Az első és hátsó utasok védelmét biztosító függönylégzsákok is szerepelnek a biztonsági felszereltség listáján.
A klímaberendezés (a második kiviteli szinttől automata) szériatartozék. A hátul ülő utasok kényelmének fokozása érdekében elöl a középső könyöklőbe épített fűtőventilátor fújja a levegőt a hátsó ülések felé. A beáramló levegőmennyiség szabályozható, és a szellőzőnyílásokkal be lehet állítani a levegő áramlásának irányát. A C Triomphe hátsó ablakát napellenző rolóval is felszerelték.
A vezetőtér egyik jellegzetessége a központi kezelőszervekkel ellátott, rögzített közepű kormány. Az 513 literes csomagtartóval ellátott kocsit 150 lóerős, kétliteres, 16 szelepes motorra bízták, amelynek forgatónyomaték-maximuma 200 newtonméter 4 ezres fordulatszámon. A Citroën az új modell piaci bevezetésével és típuskínálatának bővítésével tovább erősíti pozícióját Kínában, miután a kifejezetten az ottani igényeknek megfelelően gyártott hagyományos csomagterű ZX Fukang és az Elysée modellnek köszönhetően a márka tizennégy év alatt 600 ezer gépkocsit adott el ezen a piacon. Az elmúlt évben már 3,2 százalékra növelte a 2004-ben elért 3 százalékos piaci részesedését, mert harmadával, 103 ezer darabra növelte eladásait. A C5 modellt egy éve Kínába importáló francia márka nemsokára a C6 forgalmazását is megkezdi a földrésznyi országban, ahol 250 városban több mint 350 márkakereskedője van.

Összefogás a biztonságos újraindulásért

A 65,5 millió embert foglalkoztató szektor a szakmai szervezetek előrejelzése szerint még a pandémia vége előtt összeomlik.

Állami mankóra szorul a vendéglátóipar

Óriási bajban van a járvány miatt foganatosított korlátozások közepette tetemes veszteséget szenvedő vendéglátóipar Romániában.

A szervezeti kultúra innovációt és versenyképességet befolyásoló tényező

A szervezeti kultúra versenyképességet befolyásoló, válságálló képességet erősítő szerepére egyre több kutatás hívja fel a figyelmet. Vélemény.

Legyalulta a lírát a harcias török politika

A rekord- mélypontokat döntögető török líra hétfőn átzuhant a nyolcdolláros árfolyamszinten is, miután Recep Tayyip Erdogan elnök Párizzsal, Brüsszellel és Washingtonnal is összerúgta a port.
Világgazdaság Piactér