A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást folytatott a Tesco-Global Áruházak Zrt.-vel szemben, mert a vállalkozás nem tette egyértelművé, hogy honlapja valójában nem webáruház, hanem online bevásárlás szolgáltatást nyújt. A kettő között lényeges különbség van, az üzletlánc ugyanis nem tudott garanciát vállalni az általa kínált termékek kiszállítására. Erre azonban elmulasztotta megfelelően felhívni a figyelmet, miközben a rendelések igen jelentős arányában fordult elő legalább egy helyettesített vagy hiányzó termék, amellyel a fogyasztó csak átvételkor szembesült.
Fotó: Kallus György / VG
A cég ugyanis olyan Magyarországon egyedi szolgáltatás-bővülést jelentő vállalásokat tett. Kötelezettségvállalása alapján a boltlánc a jövőben valódi (futárszolgálatos) webáruházat fog üzemeltetni, előbb az eddigi szolgáltatásával le nem fedett területen, majd a teljes országra kiterjedően. A webáruház létrejöttéig a Tesco vállalja, hogy előzetesen és hangsúlyosan tájékoztatja a fogyasztót arról, ha helyettesítő terméket szállít ki. Az áruházlánc emellett további vállalásokat tett a versenyhatóság előtt, főként a fogyasztók felé irányuló kommunikációjával kapcsolatban.