Ha egy üzlet beindul

Közlekedés | Vállalatok
Wolfsburgban eddig ügyeltek rá, hogy a Škoda Superb ne kannibalizálja az Audi és a VW modelljeit. A harmadik nemzedék viszont túl jól sikerült.

Érdemes megnézni az előző generációs Superb limuzin hátsóját, majd összevetni az újdonságéval, és máris értelmet nyernek azok a pletykák, amelyek szerint a felmenő annak idején azért kapott „olyan” hátsót, hogy esztétikai értelemben tisztes távolban maradjon a VW Passattól. A friss nemzedéknél viszont nyoma sincs formai sutaságnak, ez az autó majdnem olyan technokrata, mint egy nagyobb Audi, hatalmas méreteivel pedig maga a megtestesült menedzserautó. A szebb vonalakat a vevők is díjazzák: a Datahouse adatai szerint 2014 első 11 hónapjában 457 Superb kelt el a hazai piacon, tavaly viszont ugyanebben az időszakban már 550.


A Superb továbbra is hagyományos szedánnak néz ki, de valójában ötajtós modell, a gombnyomásra vagy láblendítésre is nyíló csomagtér 625 literes befogadóképességét (+30 liter) pedig a legtöbb felső középkategóriás kombi is megirigyelhetné. Noha eddig is táncolni lehetett volna a második sorban, az immáron MQB-platfromra épülő Superb tengelytávolsága 80 milliméterrel nőtt, vagyis érezhetően nagyobb a hátsó lábtér.


Szinte felesleges ekkora hely, de kétségkívül megvan a varázsa annak, amikor elöl egy 190 centis ember ül, és mögötte egy hasonlóan termetes utas még keresztbe vetheti a lábát. Csak arra vigyázzunk, hogy középre ne kelljen ülnünk, mert a hátsó sort a fronthajtású verzióban is olyan vastag a kardánalagút, hogy a középre „száműzött” utas lábának nem jut hely. Egyébként az ülések kényelmesek, és a praktikus részletekből sincs hiány – az öblös tárolórekeszek mellett a Superbből sem hiányzik a parkolójegytartó, a tanksapkafedélbe rejtett jégkaparó vagy a csomagtér elemlámpája, sőt már mindkét első ajtóban van beépített esernyő. Joggal merül fel a kérdés, hogy mivel tud kevesebbet ez az autó, mint egy Passat. Nos, nem rendelhető hozzá full-LED-es fényszóró, vetített kijelzős műszerfal és biturbó dízelmotor, és kicsit egyszerűbb anyagokból készült az utastér.


Bár az új Škoda 1,4-es (125 vagy 150 LE), 1,8-as (180 LE) és 2,0 literes benzines turbómotorral is elérhető (220 vagy 280 LE), karakteréhez egyértelműen a dízelmotor illik. Lehet, hogy az 1,6-os dízellel (120 LE) is jól „elvan” a Superb, de szerintem a 2,0 literes TDI dukál egy ekkora autóhoz. A 150 lóerős verzió acélosan húz alacsony fordulatról, összhangban dolgozik a hatgangos DSG-váltóval, a kissé kelepelős hangot meg megbocsátjuk a tankoláskor, ugyanis vegyes használatban 6,0-6,5 literes fogyasztással számolhatunk.


Amire viszont érdemes költeni, az a Superbnél debütáló adaptív lengéscsillapítás, enélkül nem túl komfortos a rugózás.
Az egyértelmű, hogy nem filléres vevőknek szól a Superb. A tesztelt dízelverzió automatikus váltóval 8,5 millió forinttól kapható, de egy-két vezetéstámogató rendszer és kényelmi berendezés mellett nehéz beférni tízmillió alá. Mindent összevéve a Superbbel nagyon erős házon belüli konkurenciát kapott a VW Passat: a cseh modell belül ugyan kevésbé igényes, ám még tágasabb és praktikusabb, mint amilyen volt, a külső dizájn pedig sokkal összeszedettebbé vált.

MAGYAR VÁLLALATOK, CSALÁDI VÁLLALATOK - HOGYAN LEGYÜNK SIKERESEK?

Nekik már sikerült. Mi van a sztori mögött? Szeptember 28-án Balogh Levente, Gablini Gábor elárulja.
Részletek: rendezvenyek.vg.hu

22:00
Gazdaság

Nagy üzlet lesz a mesterséges intelligencia a régióban is

Gyors növekedés várható régiónkban a mesterséges intelligenciára épülő megoldások piacán, a közeljövőben pedig itthon is elkezdődhet a terület egyik úttörője, a Watson üzleti célú felhasználása.
09:20
Gazdaság

Több sebből is vérzik az atomegyezség

A nagyhatalmak megpróbálják rábírni Donald Trump amerikai elnököt, hogy ne mondja fel az Iránnal kötött nukleáris megállapodást.
Világgazdaság Piactér