Felpöröghet három magyarországi vidéki repülőtér fejlesztése, és útkorszerűsítések tömege is várható a friss kormányhatározatok szerint.
- A Győr-Pér Repülőtér felújításáról és fejlesztéséről a munkára vonatkozó közbeszerzési eljárás eredménye alapján Palkovics László innovációs és technológiai minisztertől vár a kormány egy olyan előterjesztést, amely figyelembe veszi, hogy a fejlesztés költségei az új uniós ciklus megfelelő programjaiban elszámolhatók legyenek.
- Az állami célra használt, honvédségi tulajdonú pápai bázisrepülőtérnek meg kell hosszabbítani a kifutópályáját, ehhez pedig módosítani kell a létesítmény vasúti megközelítését. A munkával 2022 végéig kell végezni 2,5 milliárd forint felhasználásával.
- Megkapta az állami hátszelet a székesfehérvári sport- és üzleti célú, nyilvános civil Alba Airport Repülőtér is, így készülhet a megvalósíthatósági tanulmánya. A beruházásra az idei költségvetésből 750 millió forint használható fel.
Olyan közútfejlesztések mögé is odaállt a kormány, amelyek kiemelt társadalmi igényeket elégítenek ki. Az egyik határozatban felsorolt 82 útfelújítás között több körforgalom kialakítása is szerepel. A munkákra több mint 157 milliárd forintnak kell rendelkezésre állnia a központi költségvetésből, ezen belül az idén 14,3 milliárd, jövőre 108,1 milliárd, 2022-ben pedig 34,9 milliárd forintnak. A munkákat a Magyar Közút Nonprofit Zrt. végzi majd el.
Fotó: Bodnár Boglárka / MTI
2021 és 2024 között lesz négy nagy projekt is, amelyekben új szakaszok épülnek, illetve bővülnek, a megvalósításukról a NIF Zrt.-nek kell gondoskodnia. Ezek az M6 autópálya Bóly és Ivándárda, országhatár közötti szakasza, a 37. számú főút Gesztely és Szerencs közötti szakaszának négynyomúsítása, a 260. számú főút Sajószentpéter–Berente elkerülő szakasza, valamint az M76 gyorsforgalmi út Keszthely-Fenékpuszta és Zalaegerszeg (észak) közötti szakasza.
Egy további határozat szerint Zalaegerszeg az idén 1,15 milliárdot használ fel közútjaira és tereire, a Tokaj-Zemplén térség pedig 2020 és 2024 között 149,5 milliárdos fejlesztési keretből gazdálkodhat. Ebből a dűlőutak rekonstrukciója 5,75 milliárdot, a közutaké 52 milliárdot, a kerékpárutaké 13,35 milliárdot vihet el, egymilliárdból elindítható egy nosztalgiagőzös is, és 600 millióból elektromos töltőket lehet telepíteni.