Másfél ezernél is több busz szerepel a Volán Buszpark Kft. 2021-es közbeszerzési tervében. A Volánbusz Zrt. flottakezelő cégeként működő, a Máv Zrt. és a Volánbusz tulajdonában lévő gazdasági társaság a napokban töltötte fel az EKR felületére az erről szóló dokumentumot. Ebből kiderül, hogy
Bár korábban volt szó róla, egyelőre nincs nyoma, hogy elektromos autóbusz beszerzésére is sor kerülne idén. A teljes képhez hozzátartozik, hogy a másfél ezret meghaladó darabszámból egy jelentős, 500 darab körüli tétel – 50 háromtengelyes és 453 normál szóló, alacsony belépésű, légkondicionált dízelbuszt tartalmazó eljárás – előkészítése már tavaly megkezdődött, de a kiírások áttolódtak 2021 januárjára. Az EKR alapján az látszik, hogy
Fotó: Karnok Csaba / Délmagyarország
204 darab MAN Lion’s City G elővárosi csuklós autóbusz leszállítása éppen zajlik. Vagyis mindezeken felül csaknem ezer új, illetve kisebb részben újszerű buszra jelentethet meg az év folyamán közbeszerzési felhívást a Volán Buszpark, feltéve, ha ténylegesen megjelennek a tervezetben feltüntetett mennyiségek.
A friss közbeszerzési terv jól szemlélteti, hogy az állami buszos vállalat jármű-fiatalítási programja a 2018 ősze és 2020 decembere közötti 866 – ebből 755 darab vadonatúj és 111 darab újszerű, Euro 6-os emissziós besorolású erőforrással szerelt környezetkímélő – busz forgalomba állításával korántsem ért a végére. A Magyarbusz.info szakportál ennek kapcsán arról írt, hogy a Volánbusz a progresszív járműpark-fiatalítási kampányában 2023-ig 45 százalékkal csökkentené a tízévesnél idősebb buszok arányát a hozzávetőleg 6500 járművet számláló buszparkjában. Az elmúlt bő két évben a vállalat flottájának csaknem 12 százalékát cserélték le, a buszok átlagos kora 12 év alá csökkent. A járműpark további fiatalítása és zöldítése dízel-elektromos hibrid, valamint tisztán elektromos hajtású autóbuszok forgalomba állításával történne.