Külföldön terjeszkednének

Infokommunikáció | Vállalatok
Külföldi terjeszkedést, valamint új, felhőalapú termékek és szolgáltatások bevezetését tervezi a jövőben a Synergon csoport. Az informatikai cég a közelmúltban jelentős szervezeti átalakításon esett át.

„A Synergon új stratégiájának a középpontjában új, felhőalapú termékek és szolgáltatások bevezetése, valamint a külföldi terjeszkedés áll” – mondta tegnap sajtótájékoztatón Jutasi Zoltán, a Synergon Informatika Nyrt. őszszel kinevezett vezérigazgatója. A cég új vezetése által megalkotott stratégia a növekedésorientált működés mellett a költségek racionalizálását, a működési területek meghatározását, illetve egyes területek leválasztását és megszüntetését is megcélozta. A társaság jelentős átalakításon esett át a közelmúltban, új struktúrát és működési rendet hoztak létre, s költségcsökkentő, valamint humánerőforrás-racionalizáló lépéseket tettek meg. Ezen lépések keretében 10 százalékosnál nagyobb létszámleépítést hajtott végre a cég, drasztikusan csökkentette autóflottáját, és új, olcsóbb irodába költözött.
Jutasi Zoltán elmondta, hogy a társaság továbbiakban azokra a tevékenységekre koncentrál, amelyekben jobb mint a versenytársai, és amelyek stabil üzleti eredményt hoznak. A cég a jövőben nagy hangsúlyt fektet a cloud computing alapú, távoli szerverelérést lehetővé tevő felhőszolgáltatásokra, ilyen jellegű új megoldásokkal és termékekkel kívánnak a piacra lépni a jövőben.
A jelenleg a cseh és a szlovák piacon is leánycéggel rendelkező Synergon csoport a jövőben folytatná a külföldi terjeszkedést is. „A menedzsment elkezdte kidolgozni ennek az irányvonalát is, és várhatóan még az idei évben bejelentjük a létrehozott külföldi leányvállalatokat” – mondta Jutasi Zoltán. A sajtótájékoztatón elhangzott: többek közt Bulgáriában és Ukrajnában is folynak előrehaladott ilyen irányú tárgyalások. „A stratégia részeként a külföldi terjeszkedéstől, az újabb szolgáltatások és termékek bevezetésétől, az átszervezéstől, illetve a leszűkített költségektől várjuk, hogy az elkövetkező 2-3 éven belül a Synergon csoport 30 milliárd forintot elérő forgalmat produkáljon” – mondta Jeszenszky Zoltán igazgatótanácsi elnök.
A Synergon csoport kedden publikálta a harmadik negyedéves jelentését, ebben az időszakban 129,3 millió forint konszolidált adózás utáni veszteséget könyvelt el, így az év első kilenc hónapjának vesztesége 967,2 millió forintra nőtt, míg az előző év három negyedéves vesztesége 430,4 millió forint volt. A nemzetközi számviteli szabvány (IFRS) alapján készült jelentése szerint a harmadik negyedévi árbevétel 4,8 milliárd forint volt, ez 51 százalékkal több a tavalyi azonos időszakinál. Az idei első kilenc hónap árbevétele 12,8 milliárd forintot tett ki, ez 13 százalékkal magasabb a bázisnál.

A gazdaság erősödése a honvédséget is segíti

Az elmúlt években a magyar gazdaság erősödésével a honvédelemre is több pénz jutott.

Idén 57 milliárd forint bevételt várnak a chipsadóból

Januártól húsz százalékkal emelkedett a népegészségügyi termékadó, ráadásul azt kiterjesztették a gyümölcspárlatokra, a pálinkákra és a gyógynövényes italokra is.
Világgazdaság Piactér