Lecsap a próbavásárló – Kiderül ki a jó kereskedő

Vállalatok

Próbavásárlásokkal tesztelik alkalmazottaik felkészültségét és hozzáállását a bankok, bevásárlóközpontok és a többi multinacionális vállalat, de még a nagyobb autókereskedők is.

A két-három millió forintos közepesen bonyolult tesz, hamar megtérülhet. Mindenhol előfordulnak az álruhás vásárlók, ahol értékesítés folyik.
A győri Mathias Institutot például már magánklinikát vezető orvos is megbízta: vizsgálják meg, hogyan bánnak az asszisztensei a rendelőben várakozó betegekkel – mondta a Magyar Hírlapnak Benyőcs László, a cég ügyvezető igazgatója.
Egy autókereskedőnek pedig az volt a kívánsága, hogy délelőtt teszteljék a szolgáltatás minőségét, aztán zárás után menjenek vissza, és egy prezentáció keretében mondják el a munkatársaknak, hogy mit csináltak jól, és min lehetne javítani.
Az IKEA általában a várakozási időt, az eladók elérhetőségét, kedvességét, szakértelmét, a vevőhöz való hozzáállását tesztelteti.
A Tesco titkos vásárlói programjában kéthetente zajlanak a tesztelések minden áruházban, és az egész területükre kiterjednek. Így nyomon követik többek között a termékek megtalálhatóságát, az áruk frissességét-minőségét, a tisztaságot, a rendezettséget, a vásárlók kiszolgálását és a sorban állást.
Az eredményekről a vezetők részletes jelentést kapnak.
A bankoknál nemritkán egy hitelszerződés majdnem minden fázisán végigmennek a tesztvásárlók, és csak az utolsó pillanatban ugranak ki – mondta Jüttner Ádám, a TNS piackutató cég pénzügyi szektorának vezetője.
Az ingatlanforgalmazó cégeknek pedig lakást “vesznek” az álruhás vásárlók. Persze az is bevett szokás, hogy a konkurencia kikémlelésére használják a próbavásárlásokat. A megrendelő kívánságának megfelelően többféle szerepet játszanak a tesztelők, például családost és egyedülállót, egyszerű érdeklődőt vagy problémás ügyfelet.

A szolgáltatás díja a vizsgálat összetettségétől és kiterjedtségétől függ. Egy közepesen bonyolult, nem túl sok üzletre kiterjedő tesztvásárlás két-három millió forintba kerül – mondta a lapnak Jüttner Ádám. Az árakat a Mathias Institutnál bizalmasan kezelik, Benyőcs László azt mondja: hosszú távon inkább az a költséges egy cégnek, ha nem vizsgáltatja meg az értékesítés színvonalát és a vevői elégedettséget.
A profitot ugyanis jelentős mértékben csökkenthetik az ezen a téren tapasztalható hibák és hiányosságok. (MH)

MAGYAR VÁLLALATOK, CSALÁDI VÁLLALATOK - HOGYAN LEGYÜNK SIKERESEK?

Nekik már sikerült. Mi van a sztori mögött? Szeptember 28-án Balogh Levente, Gablini Gábor elárulja.
Részletek: rendezvenyek.vg.hu

15:23
Gazdaság

Élesben ismerkedhetnek a kkv-k a digitalizációval

Várhatóan januárban csatlakozhatnak az első kis- és közepes vállalatok az Ipar 4.0 mintaalkalmazások kialakítása című projekthez.
07:35
Gazdaság

Továbbra sem tudni, mit akar London

Erősen kérdéses, mekkora haladást érhetnek el a ma kezdődő újabb Brexit-fordulóban, mert Theresa May pénteki beszéde után sem lett világosabb, mit akar a brit kormány.
Világgazdaság Piactér