NMHH: Páratlan szabadságot kaptak az újságírók

Reklám és Média | Vállalatok

A médiahatóság szerint Magyarországon a sajtó szabad. „A 2011-ben hatályba lépett új médiaigazgatási jogszabályokat a Médiatanács gördülékenyen ültette át a hatósági jogalkalmazói gyakorlatba, és törvényben megszabott feladataként folyamatosan biztosította és biztosítja a véleménynyilvánítás-, a szólás- és a sajtó szabadságát” – válaszolta lapunk kérdésére Zsuppán Attila, az NMHH kommunikációs igazgatója.


A médiaalkotmány szerinte európai szinten is páratlan szabadságot ad a médiában dolgozóknak a tulajdonostól, illetve a reklámozóktól, szponzoroktól való függetlenségre. Ugyanakkor hozzátette: a tulajdonos természetesen továbbra is meghatározhatja a tulajdonában álló médium alapvető irányultságát, jellegét, de közvetlen, a függetlenséget sértő utasítást az újságíróknak, szerkesztőknek nem adhat. További, a sajtó szabad működését garantáló szabály, hogy a Médiatanács miden közigazgatási döntése tekintetében a bíróság teljes körű ellenőrzési hatáskörrel rendelkezik.


„Az új médiaszabályozás több ponton is új lehetőségeket nyitott a piaci szereplők számára. Jelentősen enyhültek a kereskedelmi médiaszolgáltatók szabályozási terhei, illetve piacra lépési korlátai. A médiavállalkozásokat dinamizáló reklámpiac működése szabadabbá vált.


A reklámokat érintően kizárólag a legfontosabb közérdekű korlátok maradtak hatályban, és már lehetőség van új reklámtechnikák alkalmazására (pl. termékelhelyezés, osztott képernyős reklám, virtuális reklám), melyekkel gyakran élnek is médiumok” – fogalmazott Zsuppán Attila. Szerinte a recesszió hatására kieső bevételek miatt a médiaszolgáltatók egyre gyakrabban fordultak díjcsökkentési és részletfizetési kérelmekkel a médiahatósághoz, és egyre nehezebben tudták kiegyenlíteni műsorszolgáltatási díjaikat. Nehézséget jelentett az is, hogy a fizetendő díjak nagysága nem igazodott a műsorszolgáltató gazdasági lehetőségeihez, illetve a vételkörzet nagyságához.

Új esély több ezer magyar vállalkozásnak

Akár tíz-húszezer vállalkozás számára is releváns fejlesztési lehetőség lehet a két részletben 45 milliárd forintos keretösszegű új innovációs pályázat.

A beruházási ráta 25 százalékra nőhetett

Az építőipar első negyedéves, 47 százalékos növekedéséből kiindulva bőven 20 százalék felett gyarapodhattak a beruházások.
Világgazdaság Piactér