Nagy Viktor szerint ahol már beindultak az eladásösztönző programok, ott akár erős kétszámjegyű növekedést is láthatunk áprilisban, így Németországban (+19 százalék) és Kínában (37 százalék) is brutális emelkedésnek lehetünk szemtanúi. A programok kifutása utáni értékesítési környezetet azonban jól szimulálja az Orosz (-53 százalék) vagy az amerikai piac (-34 százalék) ahol továbbra is a szabadesés jellemző.
A már 11 európai országban bevezetett roncsautó prémium erősen torzítja a jelenlegi számokat, ez a német (+19 százalék) az osztrák (+13 százalék) és az olasz (-8százalék) adatokon látszik leginkább, míg a nagyobb piacok közül Spanyolországban (-46 százalék), Görögországban (-49 százalék) vagy Dániában (-51 százalék) továbbra is tart a lejtmenet.
A márkák közül azok az erősek, amelyek alacsony fogyasztású és friss modelleket kínálnak. A Volkswagen (-0,2százalék), a Skoda (+0,4százalék) és a Fiat (+5,4 százalék) jelentős piaci részesedést tudnak szerezni, míg a prémium márkák a BMW-vel (-33 százalék) és a Mercedesszel (-27százalék) csak szenvednek.
Az amerikai fogyasztót továbbra is nagyon nehéz meggyőzni az újautó vásárlásról, ezt mutatja az áprilisi 34százalék-os mínusz az eladásokban. Annak ellenére estek drámaian az értékesítések, hogy az autógyártók tetemes árengedményeket adnak, az amerikai állam pedig a Chrysler és a GM által nyújtott garanciák mögé állt. A lehetséges vevők kivárásra játszhatnak – fogalmaz a Concorde elemzője.
A hónap nagy vesztese ismét a Toyota volt, a teljes piacot meghaladó mértékben, 42 százalékkal estek az eladásai. A Chrysler értékesítése (-48 százalék) már-már hagyományosnak is mondható gyengélkedést mutat, a GM (-33 százalék) és a Ford (-32 százalék) a magas árengedményeknek köszönhetően relatíve jól tartották magukat.
A nyertesek a már az előző hónapokban is jól teljesítő koreai márkák voltak. A Hyundai (-14 százalék) és a Kia (-15 százalék) az idén eddig eltelt 4 hónapban közel annyi autót adott el, mint a tavalyi hasonló időszakban. Bár a koreai won jelentősen erősödött a dollárral szemben az elmúlt 2 hónapban, de még így is közel 20 százalékkal gyengébb, mint tavaly ilyenkor. Többek között ez segíti a 2 koreai gyártót, a Hyundai USA eladásainak ugyanis több mint fele, a Kia eladásainak pedig 100 százaléka importból származik.