Nőtt a támogatói aktivitás a televíziós műsorszámok szponzorációjában a Duna TV-nél és az RTL Klubnál 2019 első fél évében – közölte a televíziók támogatási gyakorlatáról készült tanulmánya alapján a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Kommunikációs Igazgatósága csütörtökön.
A közleményben azt írták,
- a Duna TV-nél 5520-ról 6086-ra,
- az RTL Klubnál 18 502-ről 20 359-re nőtt a hirdetések száma a 2018-as azonos időszakhoz képest.
- A TV2 esetében azonban 44 146-ról 38 988-ra csökkentek a szpotok
– tették hozzá.
Fotó: MTI
A vizsgált csatornák – RTL Klub, TV2, Duna TV, Duna World, M4 Sport, Sport1, Sport2, Story4, Viasat3 – 17 372 órányi műsoridejében 1038 cég 68 491 szponzorüzenete jelent meg.
A leggyakrabban előforduló támogató cég 2084 megjelenéssel a Saint-Gobain Kft. volt, amelyet
- a Baumit Kft. követ 1651 szpottal
- és a Leier Hungária Kft. 1630 üzenettel.
A legtöbb szponzorüzenetet, 15 700-at a TV2 időjárás-jelentésében mutatták be, ezt az RTL Klub Drága örökösök című sorozata 2238-cal,a Duna TV Család-barát című műsora pedig 2221-gyel követte – olvasható a közleményben.