Változó Pepsi-arculat

Reklám és Média | Vállalatok

Mindkét vezető üdítőital-gyártó körül nagy a pezsgés: a Pepsi-Colánál átfogó dizájnváltás zajlik, a Coca-Cola pedig – a Coke Zero kampányában – a humoros vonalat erősíti. A Pepsi-Colánál február eleje óta tart az a globális márkamegújulás, amellyel a következő hetekben-hónapokban Magyarországon is találkozni fogunk. A Pepsi-Cola 109 éves története során mindössze tíz jelentős arculatfrissítésen esett át, az idei pedig sokak szerint a legjelentősebbek egyike. A kampány leglátványosabb eleme a címkék hátterének gyakori változása, a folyamatosan megújuló külcsín a várakozások szerint világszerte több mint nyolcmilliárd dobozt, illetve flakont dob majd fel.
Mikola Tamás márkamenedzser arról tájékoztatta lapunkat, hogy a legfőbb arculati elemek – a piros-fehér-kék földgolyó és az ismert betűtípussal írt márkanév – nem változnak, háttérként azonban olyan dizájnelemek jelennek meg, amelyek a mai fiatalok állandóan változó világát, érdeklődését tükrözik, így szerepet kap többek között a zene, a divat, az utazás és a digitális világ is. A márkamenedzser kifejtette: a kampány a kétirányú kommunikációra, az emberek bevonására törekszik. Célja, hogy a reklámok ne csak szórakoztassanak, de lehetőséget nyújtsanak az aktív részvételre is, így készül például a New York-i Times Square-en megjelenő Pepsi óriásposzter is. A magyarországi kampányra a cég százmilliós nagyságrendű összeget fordít.
„És minden mestert kinevettem, ki nem nevetett önmagán” – a Nietzsche-idézet is lehetne a Coke Zerót népszerűsítő Coca-Cola-kampány mottója. A Crispin Porter & Bogusky által megtervezett promóció alapmotívuma: a Coke Classicért felelős cégvezetők ügyvédeket akarnak megbízni, hogy bepereljék a Coke Zerónál dolgozó kollégáikat az igazi íz ellopásáért. Olyan spot is készült, amelyben az „ízzavar áldozatainak” jogi segítséget ajánlanak… Alex Bogusky kreatív igazgató a The New York Timesnak elmondta: az embereknek tetszik, ha egy óriáscég viccelődik magán. Volt ugyan némi ellenkezés – tette hozzá –, de az „Enjoy Coke-ness” témát továbbvivő Zero-kampány végül zöld jelzést kapott. VG

Robbanó cukorkák

Az elemzők sietnek felidézni: a Coca-Cola nem volt mindig ilyen elnéző. Tavaly például két performanceművész, Fritz Grobe és Stephen Voltz az Experiment 137 fantázianevű videoklipjében azt mutatta be, hogy
a Diet Coke-kal és Mentos cukorkákkal hogyan lehet robbanásokat előidézni.
A Mentos gyártója, a Perfetti Van Melle azonnal vette a lapot, a klipet feltették a céges weboldalra, ahonnan azt több millióan le is töltötték.
A Coca-Cola először elhatárolódott a „kísérletektől”, de néhány hónappal később meggondolta magát: a cég központjában a két művészszel felvett Experiment 214 az üdítőital-gyártó honlapjára is felkerült.

06:01
Adózás

Új fegyvert kaphat a kezébe a NAV

A cégeknek alkalmassá kell tenniük számlázórendszerüket arra, hogy valós idejű adatot tudjanak szolgáltatni az adóhatóságnak – az NGM tervei szerint.
18:27
Gazdaság

Csúszik az önkormányzati számlák államosítása

Változatlanul tesztelik az önkormányzati számlavezetési rendszert a Magyar Államkincstárnál, az indulás időpontja pedig nem ismert.
Világgazdaság Piactér