SUV koreai módra

Ipar | Vállalatok

Igazából csak a rétegmodellek piaca fejlődik Európában, ezért nem csoda, ha a gyártók egyre nagyobb súlyt helyeznek az ilyenek, például a SUV-ok fejlesztésére. Így tett a Hyundai is, amelynek eredménye a Tucson lett, s amelyből a dél-koreai gyár másfél év alatt 65 ezer értékesítését tervezi földrészünkön.

Első látásra a Tucson amolyan kényszerszülte autónak látszik. Kissé jellegtelen, olyan kocsi, amely után sem a férfiak, sem a nők nem fordulnak meg. Ettől azonban még lehet jó autó – és az is.

A próbaút után csak a dízelváltozat étkességét kifogásolhattuk. A kifejezetten békés, takarékos vezetés mellett elért 10 liter fölötti országúti átlag nem éppen fogyasztóbarát. Pedig a motor, a kétliteres, 112 lovas CRDi, amúgy remek. Kellemes, 245 newtonméteres maximális forgatónyomatékát az 1800-2500-as fordulatszám-tartományban biztosítja. Ezáltal könnyen is boldogul az erdei csapásokon.

A Tucson azonban nem terepjáró, hanem kompakt szabadidő-autó. Tehát csodát akkor se várjunk, ha nem a két-, hanem a négykerék-meghajtású változatban is ülünk. Ez utóbbiban az új Borg-Warner elektronikus interaktív nyomatékelosztós összkerékhajtási rendszer működik, amely alaphelyzetben a teljes nyomatékot az első kerekekhez továbbítja. Amint azonban az útviszonyok vagy a kívánt nyomaték mértéke megváltozik, a rendszer a vonóerő felét automatikusan a hátsó kerekekhez továbbítja. A rendszer figyeli a pillangószelep állását, az első kerekek kormányzási szögét és a csúszás mértékét. S ha az útfelület tapadási viszonyai megváltoznak, a nyomaték a legjobban tapadó kerékhez jut.

A vezető persze maga is beavatkozhat a rendszer működésébe, és a műszerfalra helyezett kapcsolóval aktiválhatja az összkerékhajtást a tengelyek közötti állandó, 50:50 százalékos nyomatékelosztással. A Tucson e rendszeren felül felszereltethető ESP menetstabilizáló elektronikával és ABS-szel is, amelyek abban segítik a vezetőt, hogy teljes mértékben kiaknázhassa az interaktív nyomatékelosztó rendszerben lévő potenciált.

A 4,32 méter hosszú, 1,80 méter széles Tucson tengelytávja 263 centi, így nem meglepő, hogy a belső tér nagyságára nemigen lehet panasz. Ráadásul – és ez a terjedelmes sporteszközöket használóknak különösen fontos – a hátsó ülések például egyetlen kar meghúzásával, egy mozdulattal teljesen síkba fektethetők. A közel három köbméteres belső térben a csomagtartó már alaphelyzetben is 325 literes, lehajtott hátsó ülésekkel pedig 805 literre bővíthető.

Európa japanizálódásának elkerülése

A monetáris és fiskális intézkedések hatására gyorsan megnőtt az államadósság és a jegybankok mérlege. Vélemény.

Recesszió nélkül megúszhatja Szerbia

Szerbia azon kevés országok egyike lehet, amelyeknek a gazdasága idén visszaesés nélkül úszhatja meg a válságot – véli a kormányfő.

Brutálisan bezuhant a ferihegyi repülőtér utasforgalma

Augusztusban már heti 500 közvetlen légijárat érhető el Budapestről, 98 úti célra.

Újraindulás egy kátyús úton

Nincs olyan gazdaság a világon, amely túlélne egy újabb teljes lezárást. Vélemény.
Világgazdaság Piactér