Szédület

Ipar | Vállalatok

A fotók valahogy nem tudják visszaadni a valóságot. Az új Leon sokkal szédületesebb, mint a képeken.

Ezek a vonalak, az egymásba olvadó ívek még inkább fokozzák a járókelőket érő vizuális ingereket. A járókelők aztán jól meg is állnak, elmélyülten nézegetik, hogy aszongya: azannya!, és láthatóan veszik az alkotók üzenetét. Mert egy ilyen autó létrehozásához nem elég a száraz mérnöki munka: fantázia kell.

A Leon alapja is a SEAT Salsa tanulmányautó volt – rokonságát le sem tagadhatná az Alteával és a Toledóval -, de az alacsony oldalablakok régebbről ismerősek. Az American Graffiti című George Lucas-kompozícióban a Fáraók bandájának is ilyen nyesett autója volt, és a nyesés az ötvenes-hatvanas évek fordulóján a fiatalok kedvelt autófaragási módszere volt a nyugati partvidéken.

A Leonban azonban megszokást igényel a laposan előrenyúló vaskos A oszlop, mivel némiképp korlátozza a kilátást. A modell másik rossz pontja, hogy a műszerfalat borító púp sima anyagból készült, és emiatt csillogása sokszor a szélvédőre vetül. Ezt leszámítva csupán télen moroghatunk a Leonra, és akkor is csak azért, mert az ablaktörlők a hókását kétoldalt felkenik az A oszlopra, de a cucc leesni nem tud a perem miatt, ami alá alaphelyzetben a lapátok besimulnak. Ezen túllépve az autó egészében nagyon jó. És szinte nagy.

Elődjénél 13 centiméterrel hosszabb, 2,5 centivel szélesebb és kettővel magasabb. Így hátul is jól el lehet férni, s miután az utastér helykínálatának bővítésére összpontosítottak a gyárban, a csomagtartó űrtartalma csak 1 literrel nőtt.

Szélesebb lett ugyanakkor az első és hátsó nyomtáv is, így a Leonnal külsejéhez, vagyis tömör ötajtós kupéhoz méltó módon vehetjük a kanyarokat. És kanyarvételkor élvezzük csak igazán a kormánykerék markolatának ergonómiáját meg a kiváló szervót.

A kocsi tömörsége is üzenet, erőt, biztonságot sugall, és úgy tervezték, hogy az Alteához és a Toledóhoz hasonlóan a Leon is megkapja az 5 csillagot az Euro NCAP törésteszten. Az új Leon az első olyan SEAT modell, amelyik hátsó oldallégzsákokat kínál, és az alapfelszereltséghez tartozik a két függönylégzsák is.

A kupéjelleget a hátrafelé lejtő tetővonal határozza meg, és külön kihangsúlyozza a hátsó ajtókilincsek látszólagos hiánya. A kilincsek az ablakkeret egy-egy mélyedésében rejtőznek, amelyek polikarbon bevonatú szegélye a

C oszlop könnyedebb hatását keltik.

A 140 lovas, kétliteres dízelmotort mintha ehhez a stílushoz találták volna ki. Hatsebességes váltója távolsági utazáskor takarékos, de városban sokat kell kattogtatni hármas és négyes között.

A szegényebb rétegek környezetkímélőbben élnek

A gazdagok jóval nagyobb mértékben károsítják a klímát, mint a szegények, állítja egy tanulmány.

Már a buli előtt bezárnak a szórakozóhelyek

Bevételeik legalább ötven százalékát bukhatják idén a DJ-k.

Hosszú életű termékeket szükséges tervezni

Vonzóvá kell tenni a hazai újrahasznosító ágazatokat a befektetők számára.

Az amerikai kormány több milliárd dolláros segítséget ad a farmereknek

Az újraválasztására készülő elnök az idén már ötödször járt kampányúton a középnyugati Wisconsinban.
Világgazdaság Piactér