Szépségem

Ipar | Vállalatok

Nemcsak új kategóriát alkotott a Peugeot a 1007 létrehozásával, hanem egy gyönyörű autót is. Az emberek nem csupán azért veszik körül a parkolóban, hogy “nédd má’, milyen ajtaja van!”, hanem azért is, mert a karosszéria példamutatóan szép, s a szépséget a remek színpaletta tovább erősíti. És már az elején jegyezzük meg, hogy az autó ötcsillagos lett az Euro NCAP töréstesztjén.

Az ugyanakkor biztos, hogy nem az 1007-tel megy akcióra a 007-es ügynök: képzeljük el Bondot, amikor a hölggyel menekülve be akar pattanni a kocsiba, és tűz!

Ez a szezámajtó ugyanis sok megfontoltságot, ráérő időt feltételez. Itt van például a tankolás.

Az ember megvárja, amíg a motor szép lassan hátrahúzza az ajtót, majd azt is, hogy visszahúzza, mert csak így férhetünk hozzá a tanksapkához. Ha tele a tartály, megvárhatjuk, amíg a motor szép lassan hátrahúzza az ajtót, majd azt is, hogy visszahúzza, s csak ezután indulhatunk.

Másrészt viszont ez a 92 centis nyílást feltáró tolóajtó lehetővé teszi, hogy szűk parkolóban se kelljen kígyótestű akrobataként elhagyni a kocsit, és nem kell attól tartanunk, mint minden más autónál, hogy az ajtónkkal összeverjük a mellettünk álló járművet. Az ajtó külső kilincse egy szögletes, kiugró elem mögött van, s ez az elem növeli a szélzajt és a légellenállást. Talán azért lettek olyan kicsik a külső tükrök, hogy visszanyerjük a réven azt, amit a vámon elvesztettünk. Pedig a tükrök kis méretét nagyon megérezzük, mert a kocsiszekrény sajátosságai miatt meglehetősen korlátozott a kilátás.

Akkor hát nem jó autó az 1007? De igen, ha arra használjuk, amire tervezték. Tehát városi forgalomban, feltétlenül tolatóradarral. És elöl nagyon kényelmes, feltéve, hogy nem szoktuk meg a könyöktámasz használatát. Mert az ugye – a tolóajtó miatt – nincs. Hátul kissé más a helyzet. Ott van könyöklő, és a nagy ajtó révén a két független ülésre is könnyű a bejutás. A hátsó fertályt azonban hagyjuk meg a gyerekeknek. Felnőtt ember ugyanis csak akkor fér el rendesen, ha a 23 centis sínen tologatható üléseket hátratoljuk. Ilyenkor persze csak jelképes, 178 literes lesz a csomagtér, viszont nagyvárosi rohangáláshoz ez is elég. Négyen meg úgysem járunk nagybevásárlásra. Ebben az esetben pedig, a hátsó üléseket lehajtva, több mint egy köbméteres helyünk lesz.

Ezt a térkínálatot annak is köszönhetjük, hogy 373 centis hosszához képest tükrök nélkül is meglehetősen széles, 183 centi az autó, amelynek járdák közötti fordulókör-átmérője 10,7 méter.

Az általunk kipróbált 1,6 literes, 109 lóerős modell az 1216 kilós tömege ellenére 12,6 másodperc alatt érte el a százat, végsebessége pedig 190 kilométer óránként.

Hosszú életű termékeket szükséges tervezni

Vonzóvá kell tenni a hazai újrahasznosító ágazatokat a befektetők számára.

Az amerikai kormány több milliárd dolláros segítséget ad a farmereknek

Az újraválasztására készülő elnök az idén már ötödször járt kampányúton a középnyugati Wisconsinban.

Ők a legjobban kereső focisták

Az első helyen nincs nagy meglepetés.

Korrupcióellenes ügynökséget támogatna a FIFA

Gianni Infantino szerint a szövetség anyagilag is támogatna egy olyan ügynökséget, amely a sportban lévő korrupció ellen küzd.
Világgazdaság Piactér