Szlovákiai Interfruct-tervek

Mezőgazdaság | Vállalatok
Az idén 60 milliárd forint feletti forgalmat vár az Interfruct Élelmiszer-kereskedelmi Kft. a tavalyi 51 milliárdot követően, s a társaság újabb áruházak nyitását tervezi bel- és külföldön egyaránt - tájékoztatta a Világgazdaságot a cég ügyvezető igazgatója. Magyar Péter elmondta, a vállalatnak országszerte 20 cash & carry áruháza van, ebből öt található Budapesten, a terjeszkedésnek azonban még nincs vége, sőt, a vállalat Szlovákiában is bővíteni akarja hálózatát.

A 421 millió forint törzstőkéjű társaság a közeljövőben három-négy új áruházat tervez itthon nyitni, hogy ezekkel biztosíthassák az országos lefedettséget, optimalizálják a hálózatot. A környező országok közül Szlovákiát célozták meg: július első hetében nyitották meg harmadik áruházukat Poprádon, s összesen 8-10 üzletet akarnak nyitni az országban. A szlovákiai cég teljes egészében magyar tulajdonban van, s a Magyarországon alkalmazott know-how-t adják át a szlovákiai hálózatnak. Magyar Péter úgy látja, hogy mind a hazai, mind az északi szomszédunknál való terjeszkedés 2003-2004-ben lezárulhat.

A jelenleg 1000 főt foglalkoztató társaság 1989 végén jött létre, a három cég által 40 millió forint alaptőkével alapított Interfruct Élelmiszer-kereskedelmi Kft. kezdetben égetett szesz, sör és déligyümölcs importjával és nagykereskedelmével, továbbá hazai zöldség-gyümölcs exporttal foglalkozott. 1992-ben a cég a német Tengelmann-vállalatcsoport 100 százalékos tulajdonába került. Első cash & carry áruházukat 1991-ben nyitották meg Budapesten, a IX. kerületi Nagyvásártelepen. Az áruház kísérleti jelleggel működött három éven át, majd 1994-től felgyorsult a növekedés.

Az Interfruct cash & carry áruházak kis- és nagykereskedelmi tevékenységet is folytatnak, a társaság a forgalmat tekintve a Metro után a második legnagyobb hazai C+C jellegű áruházi láncolat. A termékek körülbelül 90 százaléka hazai és 10 százaléka importból származik. Folyamatosan bővítik a saját márkás termékek választékát, nemrégiben jelent meg saját márkás, C+C pecséttel ellátott kutya- és macskaeledelük, valamint zsebkendőjük és toalettpapírjuk.

Az új áruházak megnyitása mellett a bővülési lehetőséget többek közt a disztribúciós üzletág fejlesztésében látja a cég vezetése. A piaci igények hatására elsőként 2000 szeptemberében indult a disztribúciós tevékenység, területi képviselői rendszer kialakításával és saját speciális gépkocsipark létrehozásával. Országosan benzinkúthálózatokat, szállodaláncokat és gasztronómiai egységeket látnak el friss zöldséggel és gyümölccsel, élelmiszerekkel, élvezeti cikkekkel és vegyi áruval. Ezen a területen a jövőben dinamikusan nőni fog a vevőknek a teljes körű kiszolgálás iránti igénye, így a gépkocsiparkot és a szállítási kapacitást folyamatosan bővítik. (KK)

Mindig legyen tíz fillér a zsebedben

Török Zoltán nagypapája gazdasági alapvetése mentén tartja csúcson a soproni kosárlabdacsaptot. A cél a régi, ám most kénytelen meghúzni a nadrágszíjat.

Elemzők: erős maradhat a növekedés az idei harmadik negyedévben is

A júliusi kedvező makrogazdasági adatok alapján szinte biztosra vehető, hogy a harmadik negyedévben is négy százalék felett bővülhet a magyar GDP.
Világgazdaság Piactér