Artlocator – magazin AR-tartalmakkal

Szolgáltatás | Vállalatok

Egy mobiltelefonos alkalmazás, egy angol és magyar nyelvű, Kortárs művészeti vezető névre hallgató nyomtatott kiadvány – ez az Artlocator, egy művészeti menedzser–informatikus Etentuk testvérpár brandje. Szándékuk szerint a budapesti galériás és képzőművészeti színtéren naprakész információkat szolgáltató művészeti iránytűt hoztak létre, amely az applikáció mellett a printben is 21. századi technológiával, a kiterjesztett valóság (AR) segítségével juttatja el a tartalmakat az érdeklődőkhöz. Az ingyenes app kortárs képzőművészeti eseményekről, kiállításokról tájékoztat, a kiadvány pedig – Android és iOS mobilplatformokon használható AR-tartalmakkal kiegészítve – pluszinformációkat tartalmaz, emellett háttér-információkat nyújt a kortárs tárlatok látogatásához.


A kiadványhoz egy informatív mikroszájt kapcsolódik, amely a kiterjesztett valóság használatával is megismerteti a felhasználót. Az applikáció egy éve indult útjára, a magazin pedig a tavaly augusztusi Design Hét Budapesten mutatkozott be. Az Artlocator felhasználóinak zöme 24–34 éves városi nő, több mint 65 százalékuk felsőfokú végzettségű, és több mint 80 százalékuk napi rendszerességgel nyitja meg az alkalmazást, felső kategóriájú mobilkészülékről. Az alkalmazásban nincsenek reklámok, de időnként vannak extra menüpontok, ahol ajánlókat tesznek közzé, itt azért művészeti intézmények hirdetései burkoltan megjelennek.


Az Artlocator egyik alapítója, Etentuk Inemesit az üzleti terveikről annyit árult el, hogy az AR spotting elnevezésű interaktív printek felé veszik az irányt. „Az alkalmazás alapvetően a printkiadványainkat támogatja, fő fókuszunk az azonos nevű magazinunkon van. Az app akkor szokott bevételt hozni, ha kizárólag bizonyos művészeti rendezvények eseményeit jelenítjük meg. Ilyenkor néhány napig brandingelt tartalmat szolgáltatunk a megrendelőnek. Fő célunk a brandépítés, de ha a felhasználóink megkedvelik ezt a fajta tartalomközlést a kortárs vizuális kultúráról, akkor remélhetőleg bővül a galéria- és múzeumlátogatók köre is” – nyilatkozta lapunknak Etentuk Inemesit.

A kiterjesztett valóság (augmented reality, AR) a valóság egyfajta virtuális kibővítése. Az okostelefon vagy tablet kamerájának képére, azaz a valós környezetre pluszinformációkat jelenítenek meg, ez szinte bármilyen online tartalom lehet, a videótól kezdve a gifen át a 3D modellig.

17:01
Gazdaság

Nagyot zuhantak a nagy cégek beruházásai

Tavaly 20 százalékkal estek a beruházások, ebben a költségvetési szervek és a legalább 50 főt foglalkoztató vállalkozások is szerepet játszottak.
14:57
Gazdaságpolitika

A Brexit lenyomja még a reklámpiacot is

A bizonytalanságok miatt a brit cégek máris visszafogják befektetéseiket, s újabb nagy értékpapír-kereskedő jelentette be, hogy elköltözik Londonból.
Világgazdaság Piactér