Artlocator – magazin AR-tartalmakkal

Szolgáltatás | Vállalatok

Egy mobiltelefonos alkalmazás, egy angol és magyar nyelvű, Kortárs művészeti vezető névre hallgató nyomtatott kiadvány – ez az Artlocator, egy művészeti menedzser–informatikus Etentuk testvérpár brandje. Szándékuk szerint a budapesti galériás és képzőművészeti színtéren naprakész információkat szolgáltató művészeti iránytűt hoztak létre, amely az applikáció mellett a printben is 21. századi technológiával, a kiterjesztett valóság (AR) segítségével juttatja el a tartalmakat az érdeklődőkhöz. Az ingyenes app kortárs képzőművészeti eseményekről, kiállításokról tájékoztat, a kiadvány pedig – Android és iOS mobilplatformokon használható AR-tartalmakkal kiegészítve – pluszinformációkat tartalmaz, emellett háttér-információkat nyújt a kortárs tárlatok látogatásához.


A kiadványhoz egy informatív mikroszájt kapcsolódik, amely a kiterjesztett valóság használatával is megismerteti a felhasználót. Az applikáció egy éve indult útjára, a magazin pedig a tavaly augusztusi Design Hét Budapesten mutatkozott be. Az Artlocator felhasználóinak zöme 24–34 éves városi nő, több mint 65 százalékuk felsőfokú végzettségű, és több mint 80 százalékuk napi rendszerességgel nyitja meg az alkalmazást, felső kategóriájú mobilkészülékről. Az alkalmazásban nincsenek reklámok, de időnként vannak extra menüpontok, ahol ajánlókat tesznek közzé, itt azért művészeti intézmények hirdetései burkoltan megjelennek.


Az Artlocator egyik alapítója, Etentuk Inemesit az üzleti terveikről annyit árult el, hogy az AR spotting elnevezésű interaktív printek felé veszik az irányt. „Az alkalmazás alapvetően a printkiadványainkat támogatja, fő fókuszunk az azonos nevű magazinunkon van. Az app akkor szokott bevételt hozni, ha kizárólag bizonyos művészeti rendezvények eseményeit jelenítjük meg. Ilyenkor néhány napig brandingelt tartalmat szolgáltatunk a megrendelőnek. Fő célunk a brandépítés, de ha a felhasználóink megkedvelik ezt a fajta tartalomközlést a kortárs vizuális kultúráról, akkor remélhetőleg bővül a galéria- és múzeumlátogatók köre is” – nyilatkozta lapunknak Etentuk Inemesit.

A kiterjesztett valóság (augmented reality, AR) a valóság egyfajta virtuális kibővítése. Az okostelefon vagy tablet kamerájának képére, azaz a valós környezetre pluszinformációkat jelenítenek meg, ez szinte bármilyen online tartalom lehet, a videótól kezdve a gifen át a 3D modellig.

09:00
Gazdaság

Jóval többet keresünk, mint egy éve

Idén szeptemberben a bruttó átlagkereset 292 900 forint volt, 13,6 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal adataiból.
07:02
Gazdaság

Dübörög a karácsonyi szezon a játékpiacon

Már november elején elkezdődött a karácsonyi vásárlás, az az időszak, amely a játékpiacon az éves forgalom 60-70 százalékát adja – mondta lapunknak Borhi János, a Formatex Kft. ügyvezetője.
Világgazdaság Piactér