BUX 43,468.28
+0.31%
BUMIX 3,801.11
+1.13%
CETOP20 1,824.74
-0.08%
OTP 8,930
+3.40%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+0.29%
+1.00%
ZWACK 17,400
+0.87%
+2.27%
ANY 1,540
0.00%
RABA 1,135
+1.79%
0.00%
+2.27%
0.00%
0.00%
OPUS 153.8
+0.52%
-4.00%
-0.74%
0.00%
+0.96%
OTT1 149.2
0.00%
-0.44%
MOL 2,900
-3.33%
+1.04%
ALTEO 2,780
+1.46%
-5.33%
+0.11%
0.00%
-0.85%
+5.26%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.34%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
0.00%
-2.88%
+0.48%
0.00%
+3.59%
+3.28%
GOPD 12,400
-0.80%
OXOTH 3,490
+0.58%
0.00%
NAP 1,230
+0.99%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Érdekesen vásárolnak a nők - A felesleges dolgokat is megveszik

 A GfK Hungária Piackutató Intézet legutóbbi, a vásárlás folyamatát figyelemmel kísérő tanulmánya, a Shopping Monitor megállapításai szerint a magyar fogyasztók számára élelmiszervásárláskor legfontosabb az adott üzlet által kínált áru minősége, ára és az árukínálat mértéke.

A kutatásból arra is fény derült, hogy a napi fogyasztási cikkek beszerzési helyéről szóló döntés alkalmával az egyes üzletek árszínvonalán és termékkínálatán túl a vásárlás körülményei is közel azonos súllyal esnek latba. Az üzletek kiválasztásakor például kifejezetten fontos szempont az adott bolt közelsége. A vásárlók ugyanis nem szívesen utaznak sokat, inkább egyéb elvárásaikból engednek.

A hölgyek azok, akik hajlandók többet utazni azért, hogy elvárásaiknak minél inkább megfelelő üzletben vásároljanak - ők inkább ritkán, de nagyobb mennyiségben szerzik be a napi fogyasztási cikkeket.

A megkérdezettek válaszai alapján a piackutató cég szerint levonható az a következtetés, hogy a fogyasztók inkább a nagyobb alapterületű üzleteket kedvelik. Ez alól kivételt képeznek, azaz jobban kedvelik a kis alapterületű üzleteket a férfiak, az idősebb korosztály, az alacsony jövedelmű réteg, illetve a kisebb településeken élők.

Érdekes megállapítás az is, miszerint az élelmiszerek beszerzésénél az üzletek által nyújtott egyéb, kiegészítő szolgáltatások nem jelentenek plusz vonzerőt az üzlet kiválasztásakor. Ezek a kiegészítő szolgáltatások legkevésbé az 50 év feletti korosztályt és a férfiakat érdeklik. Az is kiderült azonban, hogy minél nagyobb egy háztartás, az üzlet kiválasztásakor annál inkább előtérbe kerülnek az adott bolt által kínált kiegészítő szolgáltatások.

A nem előzetes mérlegelés alapján hozott vásárlói döntésekre, azaz az ún. impulzusvásárlásra alapvetően a nők hajlamosak. Ők azok, akik saját bevallásuk szerint gyakrabban vásárolnak olyan termékeket, amelyet nem előre terveztek, vagy melyekre éppen nincs is szükségük. Az életkor növekedésével egyre inkább csökken a hajlandóság nem tervezett vagy "felesleges" árucikkek megvásárlására; a több főből álló családoknál gyakoribb a be nem tervezett vásárlás. A sokakat szintén be nem tervezett vásárlásra késztető vonzó csomagolás a nőkre, a 20-29 évesekre, a fővárosiakra és a magasabb jövedelemmel rendelkezőkre van leginkább hatással.  (mfor.hu)

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek