BUX 44,034.83
+1.30%
BUMIX 3,777.58
-0.62%
CETOP20 1,851.66
+1.48%
OTP 9,290
+4.03%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
ZWACK 17,400
0.00%
0.00%
ANY 1,585
+2.92%
RABA 1,125
-0.88%
+4.46%
+0.32%
-0.66%
0.00%
-0.52%
+4.17%
-4.99%
0.00%
-0.95%
OTT1 149.2
0.00%
-1.77%
MOL 2,936
+1.24%
DELTA 39.15
+0.90%
ALTEO 2,760
-0.72%
0.00%
+0.91%
0.00%
0.00%
-0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-2.05%
+1.11%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
+0.29%
+5.08%
-3.33%
0.00%
-0.77%
+5.29%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,490
0.00%
+0.94%
NAP 1,192
-3.09%
0.00%
-5.84%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Törvénysértő önkormányzatok

Súlyos szabálytalanságokra bukkantak a számvevők a vagyongazdálkodás és a céljellegű támogatások területén két budapesti kerületi és a soproni önkormányzatnál lefolytatott, döntően a 2005. évre vonatkozó ellenőrzéseik során. Sopronban az önkormányzat vagyongazdálkodási rendeletében az önkormányzati vagyon elidegenítésénél, használatának, hasznosítási jogának átengedésénél az államháztartási törvény előírása ellenére lehetővé tették a versenyeztetés mellőzését, ami nem segítette a vagyongazdálkodás átláthatóságát, nyilvánosságát – olvasható az Állami Számvevőszék közleményében. A törvényi előírásokat figyelmen kívül hagyva döntöttek az önkormányzati vagyon ingyenes átadásáról, a közgyűlés versenyeztetési eljárás nélkül döntött üzletrész és ingatlanok értékesítéséről. A főváros VII. kerülete a versenyeztetés kötelező lefolytatására vonatkozóan az értékesítések esetében – fél éven keresztül – indokolatlanul magas, egymilliárd forintos értékhatárt írt elő. 2003-ban és 2004-ben az ingatlanok értékesítésekor a versenyeztetést is mellőzték. Budapest XXI. kerületének önkormányzata 2003–2005-ben 21 esetben valamivel több mint egymilliárd forint nettó értékű közmű- és egyéb vagyont az önkormányzati szabályozással ellentétesen, illetve törvénysértőn, a képviselő-testület utólagos jóváhagyásával ruházott át ingyenesen.

Sopron önkormányzata tavalyelőtt céljelleggel közel másfél milliárd forint támogatást nyújtott különböző szervezeteknek, magánszemélyeknek. Az előírások ellenére alapítványok támogatásáról a bizottságok és a polgármester is döntött. A támogatások felénél a törvényi előírás ellenére nem írtak elő számadási kötelezettséget, valamint a számadásokat és a támogatások cél szerinti felhasználását nem ellenőrizték, a számadási kötelezettséget határidőre nem teljesítők esetében nem intézkedtek a támogatás összegének a visszafizetéséről, valamint a további támogatás felfüggesztéséről. Hasonló visszásságokat fedeztek fel az ÁSZ munkatársai a XXI. kerületnél, és a VII. kerületnél is adódtak problémák. VG

Górcső alatt a Művészetek Palotája

A Művészetek Palotájánál nem volt megalapozott az előkészítés, például a projektben való állami részvételről szóló döntéshez nem készült hatástanulmány, költség-összehasonlító számítás – egyebek mellett ezt állapította meg az ÁSZ a PPP-ben megvalósított beruházás ellenőrzése során. Az állam a beruházás végső szakaszában a konstrukció váltását kezdeményezte, s ez az „akció” nominálértéken 66,6 milliárd, 2004. évi jelenértéken pedig 6,9–17 milliárd forint többletkiadást jelent a büdzsé számára.

A létesítmény fenntartása és működtetése 30 év alatt nominálértéken – áfa nélkül – 335,2 milliárd forinttal terheli meg a költségvetést.

A létesítmény fenntartása és működtetése 30 év alatt nominálértéken – áfa nélkül – 335,2 milliárd forinttal terheli meg a költségvetést.-->

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek