BUX 38,644.57
-1.50%
BUMIX 3,853.23
+0.02%
CETOP20 1,945.79
-0.35%
OTP 8,530
-5.33%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.40%
+0.42%
ZWACK 17,450
+0.29%
0.00%
ANY 1,600
-0.62%
RABA 1,145
-1.72%
0.00%
-3.62%
-1.35%
+0.47%
0.00%
-5.14%
-1.90%
0.00%
-0.54%
OTT1 149.2
0.00%
-2.24%
MOL 2,560
+2.24%
+0.77%
ALTEO 2,270
+3.18%
0.00%
+1.87%
EHEP 1,545
-3.13%
0.00%
+0.79%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.35%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-1.16%
-7.46%
0.00%
+0.96%
NUTEX 10.85
+2.36%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,700
+9.79%
+4.53%
NAP 1,188
-1.49%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

A sztrádaépítők nem fizetnek kártérítést

Nem kívánják kifizetni a kartellező sztrádaépítő cégek a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. összesen 32 milliárd forintos kártérítési igényét – derül ki a lapunk által megkérdezett társaságok válaszaiból. A vállalatoknak a szeptember 21-i ügyvédi levél szerint annak kézhezvételétől számított 15 napon belül átutalással kellett volna fizetniük, ellenkező esetben polgári peres úton érvényesítik a követelést.

A Betonút Zrt. támogatja a Hídépítő Zrt.-t abban, hogy a konzorciumuk ne teljesítse a NIF Zrt. kártérítésre vonatkozó igényét – mondta érdeklődésünkre Horváth Gergely, a Betonút vezérigazgatója. A társaság a Gazdasági Versenyhivatal kartellügyben hozott ítéletét helybenhagyó Fővárosi Ítélőtábla döntése ellen felülvizsgálati kérelmet nyújt be. Szerintük eljárástechnikai hiba is történt, mert a GVH-nál két külön ügyiratszámon indult témát nem vonták össze, de a végső döntésnél ezt nem vették figyelembe. Ezt többször szóvá is tették. A versenyhivatali bírságot kénytelenek voltak kifizetni, mert ellenkező esetben kizárták volna a céget az újabb közbeszerzésekből, de a jogalapját továbbra is vitatják.

Az M7/M70-es szakaszt építő Strabag Zrt. kártérítési igényre adott válasza bizonyosan elutasító lesz – fogalmazott Fényi Tibor, a társaság kommunikációs vezetője. A versenybírságot már kifizették. Elfogadhatatlannak tartják, hogy ugyanazért a cselekedetért többször büntethetnek.

Az M3-as Polgár–Görbeháza közötti szakaszát építő konzorciumot vezető Egút Zrt. elnök-vezérigazgatója, Kolozsvári Gyula csupán annyit mondott lapunknak, hogy nem fizetnek.

A kárigényt a NIF által megbízott ügyvédi iroda az öt építő cég között olyan arányban osztotta fel, ahogyan a versenyhivatali bírságból is részesednek. Ezt a módszert azonban szakmai körökben furcsállják, hiszen minden vizsgálat nélkül azt feltételezik, hogy minden vállalat azonos profittal dolgozik. Ez pedig a piacgazdaságban nem így működik. Információink szerint a sztrádacég által megbízott ügyvédi irodánál is kétségesnek tartják, hogy a kilátásba helyezett per esetén a bíróság elfogadná azt az érvelést, hogy minden társaság azonos haszonkulccsal dolgozik.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek