BUX 38,644.57
-1.50%
BUMIX 3,853.23
+0.02%
CETOP20 1,945.79
-0.35%
OTP 8,530
-5.33%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.40%
+0.42%
ZWACK 17,450
+0.29%
0.00%
ANY 1,600
-0.62%
RABA 1,145
-1.72%
0.00%
-3.62%
-1.35%
+0.47%
0.00%
-5.14%
-1.90%
0.00%
-0.54%
OTT1 149.2
0.00%
-2.24%
MOL 2,560
+2.24%
+0.77%
ALTEO 2,270
+3.18%
0.00%
+1.87%
EHEP 1,545
-3.13%
0.00%
+0.79%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.35%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-1.16%
-7.46%
0.00%
+0.96%
NUTEX 10.85
+2.36%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,700
+9.79%
+4.53%
NAP 1,188
-1.49%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Elektronikai termékek: online egyelőre óvatosan vásárolunk

Digitális fényképezőgépet és MP3-4 lejátszókat rendelünk leggyakrabban interneten – emelte ki az elektronikai termékek magyarországi piacáról készült legfrissebb elemzés főbb megállapításai közül Sztupár Andrea a GfK Hungária Piackutató Intézet szakértője.

Hozzátette összességében is az állapítható meg, hogy ma még csak a kisebb elektronikai eszközöket merjük megvásárolni a világhálón, míg a színes tévék, mosógépek esetében a net inkább az előzetes tájékozódást segíti, s a készüléket végül a boltban vesszük meg. A kisebb méretű elektronikai cikkek forgalmában a netértékesítés aránya meghaladja a 10 százalékot.

Az elemzés azt is megállapítja, hogy az elektronikai cikkek kereskedelme régiós összehasonlításban Magyarországon a legkoncentráltabb a kisebb, független üzletek beszerzési társaságokhoz, láncokhoz kapcsolódnak, vagy egyszerűen eltűnnek a piaci verseny következtében.

Az elektronikai eszközök kínálatát tekintve Magyarországra is egyértelműen jellemző ma már a digitalizálás, az új technológiák – az LCD és plazma TV-k, merevlemezes DVD felvevő, MP3 és MP4 lejátszók, autó navigációs eszközök megjelenése, ezek jelentik a hazai szórakoztató elektronikai piac motorját. Az úgynevezett barnaárukból azonban az idén nem lesz akkora a forgalom mint tavaly volt, amikor mintegy 135 milliárd forintos forgalmat regisztrált a GfK.

Az újdonságok és az innováció a háztartási gépek piacára is jellemző. A világon eladott készülékek 9 százaléka a kelet-közép-európai régióban talál gazdára. Ma már erre a piacra is jellemző a beépíthető termékek iránti kereslet átlagon felüli növekedése. Magyarországon ezen az úgynevezett fehérárupiacon az idén még valamelyest nő az értékesítés, várhatóan meghaladja a múlt évi 85 milliárd forintot. 

A kisháztartási gépek körében a régióban ma leginkább a szépség-, és otthonápolási termékek keresettek. A nyugat-európai országokhoz hasonlóan már nálunk is egyre többet költünk olyan „extra” termékekre, mint a hajformázó, epilátor, elektromos borotva, illetve elektromos fogkefe, porzsák nélküli porszívó, vagy a gőzvasaló. Ezeknek a termékeknek a piacán pedig az a gyártó nyer, aki minél innovatívabb készülékkel jelenik meg.

A GfK-felmérés eredményei  olvashatók.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek