BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Az erős euró az USA-ba űzi a vállalatokat

Költséghatékonyság. Az Airbus és a Volkswagen után az Opel háza tájáról is olyan tervek szivárogtak ki, miszerint a cég az euró erősödése miatt külföldre telepítheti gyártókapacitásainak egy részét. A cél a másik két óriáshoz hasonlóan az Opel esetében sem a Távol-Kelet, hanem a dollár gyengülése miatt vonzóvá váló USA.

Az autógyár vezérigazgatója, Hans Demant a héten egy frankfurti konferencián azt mondta, szóba jöhet az Astra gyártásának az Egyesült Államokba való áttelepítése. A tulajdonos (General Motors) révén már ma is félig-meddig amerikainak tekinthető autógyár szóvivője később annyiban pontosította Demant szavait, hogy a váltás legkorábban az új Astra modell bevezetésekor, azaz 2010-ben történhet meg.

Az Opel-vezér aggasztónak nevezte az eurónak a dollárral szembeni erősödését, mivel az egyre drágábbá teszi az Euró-pában gyártott autók tengerentúli exportját. 2007 első tíz hónapjában a tervezettnél tízezerrel több, 40 000 Astrára volt igény az USA-ban, ennyit kellett a belgiumi Antwerpenben lévő gyárból átszállítani. Der Spiegel

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek