Az elmúlt évekhez képest az idén akár egy héttel is később indulhat a karácsonyi vásárlási láz. Új fejlemény, hogy most már az elektronikai berendezéseket árusító hálózatok és a hipermarketek műszaki osztályai is megérzik a vásárlóerő csökkenését. Amint több cég illetékese lapunknak elmondta: noha korábban elsősorban a szórakoztatóelektronikai cikkek tartották fenn a forgalmat, mára szinte csak a marketingbüdzsétől függ, melyik cég tudja becsalogatni a vásárlókat. Ott a látogatók számára továbbra sincs panasz, csak éppen a vártnál sokkal kevesebb a bevétel. A kereskedelmi vállalatok ugyanakkor remélik, hogy fellendül még a forgalom, hiszen az idén eggyel több vasárnap van karácsony előtt, mint tavaly. A gazdasági helyzet miatt több nagy kereskedői lánc is némiképp változtatott a termékösszetételen: nagyobb választékot kínálnak a kisebb értékű, ajándékjellegű cikkekből. A lapunknak nyilatkozó hitelintézetek viszonylag optimisták az idei karácsonyi szezont illetően. A bankok szerint az év slágertermékei a halasztott fizetésű konstrukciók, illetve a gyorsan hozzáférhető személyi kölcsönök lehetnek: ez utóbbiaknál helyenként 30-50 százalékos növekedés is mutatkozik az igénylések számában a szokásos mennyiséghez képest. 8., 14. oldal