BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Újjászerveződött a hivatal

Munkarend. Egyedi módon szervezte át hivatalát a békéscsabai önkormányzat. Benedek Mária jegyző szerint a változtatás egy racionálisabb, takarékosabb, szakmailag hatékonyabb, koncentráltabb, a párhuzamosságoktól és a felesleges kapacitásoktól mentes hivatali működés, irányítás érdekében történt. Egy olyan hivatali struktúra jött létre, amely képes megfelelni a szolgáltató, ügyfélbarát önkormányzattal szemben támasztott szakmai és társadalmi követelményeknek.

Az újjászervezett hivatal rugalmasabban működik ma már egy átlagos hivatalnál. A városvezetésnek több fontos célt sikerült megvalósítani. Például a hatósági engedélyeztetési eljárások során kiemelt figyelem övezi a vállalkozásokat, gyorsabban és zökkenőmentesebben jutnak engedélyhez a cégek. A lakosság igényeinek közvetítésében is vannak már pozitívumok. Az önkormányzat rendszeres lakossági és egyéb szakmai fórumokon konzultál a lakossággal a városban élőket érintő különböző témakörökről. Az átszervezett hivatal gördülékenyebben tudja intézni a szakmailag reális lakossági észrevételeket és igényeket.

Tizenháromról nyolcra csökkent az osztályok száma, átfogva a különböző szakigazgatási területeket. Az osztályvezetők a jegyző által átruházható hatáskörök döntő hányadára önálló döntési jogkört kaptak. Például az okmányirodánál a jegyző az osztályvezetőre ruházta át a hatáskörébe utalt okiratok kiadmányozási jogát. A közigazgatási osztályhoz integrálták az építési hatóság feladatainak ellátását.

Benedek Mária szerint az új hivatali rendszernek köszönhetően az önkormányzat a közigazgatási eljárási törvényben lefektetett határidőket 90 százalékos arányban tartani tudja, ez jelentős javulást jelent a korábbi időszakhoz képest. A város irányítása, a képviselő-testület munkája is gördülékenyebbé vált. A hivatal dolgozóinak szakmai javaslatai, véleményei nagyobb hangsúlyt kaptak a közgyűlési munkaanyagok szakmai előkészítésében, a javaslattervezetek kidolgozásában. Gyorsabbá, racionálisabbá vált az ügyek előkészítési folyamata és a döntéshozatali eljárás. A város vezetése számára nyomon követhetőbb a hatósági eljárások ügymenete, a kötelezően és az önként vállalt feladatok teljesülése. A hivatali rendszerben eredményesebben tudják kontrollálni a lakosság részéről felmerülő igények teljesítési folyamatát az oktatástól, a sporttól kezdve a városfejlesztésen át a városüzemeltetésig. Következetesen ellenőrizhető a testületi határozatok végrehajtása. A város választott tisztségviselői és a hivatal osztályvezetői heti rendszerességgel, továbbá igény szerint tartanak egyeztető megbeszéléseket.

A közgyűlési előterjesztések előkészítésében a korábbi gyakorlathoz képest nagyobb kezdeményező szerepet kaptak az osztályok, a városvezetés épít a dolgozók kreatív munkájára. A közgyűlési anyagok előzetes jegyzői, illetve polgármesteri, alpolgármesteri egyeztetéseket követően az illetékes szakmai bizottságok elé kerülnek. Az eddigi tapasztalatok szerint számos új ötlet és program vált sikeressé annak köszönhetően, hogy a város vezetése igényli a hivatalnoki kar szakmai tudását, elismeri a döntés előkészítés különböző területein szerzett tapasztalatait. VG

Egyablakos ügyek

Az országban elsőként hirdette meg a békéscsabai önkormányzat az egyablakos ügyintézés megvalósítását.

Várhatóan 2008 első felétől egy épületben intézheti majd a lakosság a városban működő szolgáltatásokkal kapcsolatos – például víz, villany, telefon, egészségbiztosítás, tömegközlekedés stb. – problémáit.

Az épületet most jelölik ki, és a város folyamatosan tárgyal az egyablakos rendszerben érdekelt nagy szolgáltatókkal.

Várhatóan 2008 első felétől egy épületben intézheti majd a lakosság a városban működő szolgáltatásokkal kapcsolatos – például víz, villany, telefon, egészségbiztosítás, tömegközlekedés stb. – problémáit.

Az épületet most jelölik ki, és a város folyamatosan tárgyal az egyablakos rendszerben érdekelt nagy szolgáltatókkal.-->

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek