Magyar gazdaság

A P+R-hálózatot fejlesztik a tízszeres behajtási díjakból

A P+R parkolóhálózat bővítésére szánja a főváros a jelentősen megemelt útdíjakból származó bevételt.

A tehergépkocsik behajtását másfél évtizednyi „nyugalom” után januártól szigorította a város, a korábbinál csaknem tízszer magasabb összeget kell a fuvarozóknak fizetniük, ha használni akarják a budapesti utakat. A fővárosban jelenleg 4480 olyan parkoló van, ahol az autósok ingyen vagy (három helyen) mérsékelt díj ellenében tehetik le a kocsijukat, s onnan busszal, villamossal mehetnek tovább. Az idén uniós pályázati segítséggel 700 újabb P+R parkoló épülhet Budapesten és további 900 az agglomerációban. A beruházás összesen 980 millió forintba kerül, ebből 470 millió jut a fővárosnak. A Parking Kft. – amely kizárólagos jogosítványokat kapott a parkolási gondok megoldására és a behajtási díjak beszedésére – a tízszázalékos pályázati önrész fejében 47 millió forinttal száll be a beruházásba – mondta lapunknak Gyarmati Zoltán, a Parking Kft. ügyvezető igazgatója lapunknak. E projekt alapján a XXII. és a XVII. kerületben két, illetve négy helyszínen, a MÁV-állomások mellett alakítanák ki a parkolóhelyeket. Mivel ezek korszerű feltételeket kínálnak és az autók megőrzéséről is gondoskodnak, fizetni kell a használatukért. Ennek összege egy buszjegy ára (most 270 forint) egész napra.

A beszedett díjak nagyobb hányadából – immár tisztán saját beruházásban – további parkolókat épít a társaság – jelezte Gyarmati Zoltán –, most keresik a megfelelő helyszíneket. Egyebek között Csepelre, a HÉV-megálló közelébe, illetve máshol, az elővárosi vasút állomásainál terveznek ilyen létesítményeket.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek