Habár ilyen konjunktúraromlást teljes egészében ellensúlyozni nem lehet, a hatásokat igyekeznek megfékezni. Mégpedig célzott programokkal – derül ki mindabból, amit Süveges-Szabó László, az ITD Hungary üzletfejlesztésért felelős igazgatója mondott a Világgazdaságnak. Például nagy hangsúlyt fektetnek a beszállítói iparra, ahol a krízis ellenére akadnak lehetőségek. Ugyanis – például az autóiparban is – megfigyelhető az a tendencia, hogy a nagy gyártók egy része visszahozza Európába a termelését és beszállítói megrendeléseit a Távol-Keletről, s általában is azokról a színhelyekről, ahol valamilyen okból már nem gazdaságos a termeltetés. Az ITD azon dolgozik, hogy ezeket a megrendeléseket megszerezze. Ennek érdekében a többi között csődfigyelő rendszert működtetnek, folyamatos kapcsolatot tartanak fel a különféle szakmai szervezetekkel és a nagy márkaneveket képviselő cégekkel. Változást jelent – s ez is a válságra adott egyik válasz –, hogy az egyes országok eseteit egyedien kezelve „kiscsoportos foglalkozásokat” szerveznek a monstre, nagyobb költségigényű programok helyett. Ezeken célzottabban választják ki az adott ágazatot, annak sikeres és potenciálisan sikeres hazai szereplőit, illetve állítják össze a programot. Nemegyszer ezek több helyszínes roadshow-k – mondta Süveges. Természetesen továbbra is szerveznek magyar részvételt nagy vásárokon és árubemutatókon, de ezek mellé igyekeznek mindig célzott partnerkeresést is magában foglaló üzletember-találkozókat összehozni. S törekszenek arra is, hogy minél több vállalati kapcsolatot alakítsanak ki, hiszen minél több csatornán próbálkoznak egy-egy piacra bejutni, annál nagyobb a siker esélye. S végül, de nem utolsósorban az egyes relációk sajátosságait is figyelembe véve promotálnak ágazatokat. Így a messzebb lévő országokban, ahova a termékek szállítása drága, főként a nagy hozzáadott értéket képviselő exportot igyekeznek ösztönözni. Például az Egyesült Államokban az IT, a biotechnológia, a gyógyszer- vagy éppen a filmipar sorolható ide.