BUX 44,034.83
+1.30%
BUMIX 3,777.58
-0.62%
CETOP20 1,851.66
+1.48%
OTP 9,290
+4.03%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
ZWACK 17,400
0.00%
0.00%
ANY 1,585
+2.92%
RABA 1,125
-0.88%
+4.46%
+0.32%
-0.66%
0.00%
-0.52%
+4.17%
-4.99%
0.00%
-0.95%
OTT1 149.2
0.00%
-1.77%
MOL 2,936
+1.24%
DELTA 39.15
+0.90%
ALTEO 2,760
-0.72%
0.00%
+0.91%
0.00%
0.00%
-0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-2.05%
+1.11%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
+0.29%
+5.08%
-3.33%
0.00%
-0.77%
+5.29%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,490
0.00%
+0.94%
NAP 1,192
-3.09%
0.00%
-5.84%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Válságban is érdemes „zöldülniük” a vállalatoknak

Környezettudatosság. A vállalatok jól teszik, ha a válság közepette sem csökkentik az olcsóbb termékek javára a környezetkímélő áruk kínálatát, hanem inkább lejjebb viszik azok árát, hogy a fogyasztók továbbra is meg tudják fizetni – vélik szakértők. Az Euromonitor International piackutató cég szerint a „zöldtermékek” hosszú távú potenciálja olyan óriási, hogy egy komoly vállalat nem léphet ki erről a piacról csak azért, mert ideiglenesen árérzékenyebbé válnak a vásárlói. Inkább bele kell törődni a nyereség átmeneti csökkenésébe, és a beszállítókkal is el kell fogadtatni bizonyos engedményeket.

Az amerikai nagyvállalatok egyre komolyabb erőfeszítéseket tesznek környezetbarát termékek kialakítására, tudva, hogy ezzel rövid távon javíthatják a megítélésüket, hosszú távon pedig megalapozhatják a stabil eladásokat. Mint a greenbiz.com felméréséből kiderül, e vállalati körben a cégek 47 százaléka emeli az idén „zöld” termékfejlesztési kiadásait, és csak hat százalékuk faragja le ezt a kiadási tételt. Az ExxonMobil algából készül bioüzemanyagot kifejleszteni, és a sokáig a környezetvédők céltáblájának számító Wal-Mart is ambiciózus célokat tűzött ki a megújuló energia és a hulladékcsökkentés terén. Nagy-Britanniában a hipermarketek is igyekeznek minél környezetbarátabbnak tűnni: a Tesco, illetve a Kingfisher nagy hírveréssel nyitotta meg új ökoáruházát, ezek energia-háztartása a hagyományos épületekénél jóval takarékosabb.

A felmérésekből azonban az is kiderül, hogy az emberek szkeptikusak. A Forrester felmérése szerint az amerikai lakosságnak csak 15 százaléka hiszi el a reklámokban szereplő ökoszlogeneket. Reuters

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek