BUX 41,782.75
-2.60%
BUMIX 3,896.87
-2.10%
CETOP20 1,992.63
0.00%
OTP 10,310
-4.32%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.84%
-1.68%
-0.60%
ZWACK 17,050
-2.29%
0.00%
ANY 1,595
-2.74%
RABA 1,155
-0.86%
0.00%
-0.37%
-2.47%
-1.83%
-3.71%
+22.22%
-1.72%
0.00%
+0.34%
OTT1 149.2
0.00%
-1.48%
MOL 2,756
-3.97%
-2.52%
ALTEO 2,360
-0.84%
0.00%
-4.27%
EHEP 1,525
+4.10%
+1.42%
-1.40%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
-0.95%
+1.90%
-2.21%
-2.96%
0.00%
-0.93%
-2.42%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
-0.45%
NAP 1,190
-3.09%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Fokozódhat a verseny a gépjárműpiacon

Új csoportmentességi rendelet és iránymutatás érvényesül a gépjárműágazatban. Az Európai Bizottság új szabályai a verseny fokozását célozzák a gépjárműjavítás és -karbantartás piacán. Elősegítik a javításokhoz szükséges technikai információkhoz való hozzájutást, és megkönnyítik az alternatív pótalkatrészek felhasználását. Emellett lehetővé teszik a bizottságnak, hogy fellépjen a gépjárműgyártók garanciával, jótállással kapcsolatos visszaélései ellen, mivel gyakori, hogy a gyártók csak a hivatalos szervizekben való javíttatást fogadják el.

Az új autókkal kapcsolatos bizottsági elemzés szerint az autóértékesítés piacán éles a verseny, ugyanakkor a fennálló szabályok túlzottan bonyolultak és korlátozók, így a forgalmazási költségek átlagosan akár az új autók árának 30 százalékáig terjedhetnek. Éppen ezért a bizottság egyszerűsíti a szabályokat. Az új rendszer több rugalmasságot biztosít a több, illetve a kizárólag egy márkát forgalmazó kereskedőkből álló vegyes értékesítési hálózat szervezését illetően. A túlzottan korlátozó szabályok megszüntetésével az új autók forgalmazásával kapcsolatos költségek csökkenhetnek.

Az új szabályok 2010. június 1-jén léptek hatályba a javítási és fenntartási piacokon, míg az újautó-értékesítési piacon – a megfelelő átmeneti időszak biztosítása érdekében – ez a dátum 2013. június 1.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek