A jégkrémpiac növekedése felülmúlja a várakozásokat, a tavalyi 4 százalékos bővülés után 20 százalék feletti pluszban zárta az idei első fél évet – mondta a VG-nek Brodár Szilvia, az Unilever jégkrémüzletág-vezetője. Az impulzustermékek értékesítése csökkent, míg a házhoz rendelhető dobozos fagylaltból és multipack, vagyis több pálcikás terméket tartalmazó csomagokból több fogyott.

A multipack szegmens piaca a tavalyi 24 százalékos növekedés után idén is 27 százalékkal bővült.

Fotó: APA-PictureDesk via AFP

Európában az otthon fogyasztott jégkrémek forgalma a második negyedévben két számjegyű ütemben bővült, és Magyarországon is szárnyra kapott a szegmens: mostanra szinte az összes pizzahálózat szállít ki Algida jégkrémeket – jelezte a szakember. Az Unilever az új üzleti modellt még a pandémia kitörése előtt dolgozta ki, amelyre aztán a kereskedők és az éttermek részéről is egyre nagyobb igény mutatkozott.

Olyan sokan rendelnek házhoz, hogy a harminc éves hidegrekordot megdöntő áprilisi és májusi időjárás és a járvány miatt kieső forgalmat teljesen pótolták a jégkrém házhoz szállításból származó bevételek a vállalatnál.

A jégkrém házhoz szállítás télen is szárnyal, így nem korlátozódik a kereslet a nyári szezonra.

Az Unilever legnépszerűbb házhoz szállított terméke a februárban bevezetett Magnum Gold szuper prémium termék volt, amely az elmúlt öt év egyik legnagyobb sikere volt Európában.

Az alapanyagok drágulását ugyanakkor részben áremeléssel tudta csak kompenzálni a vállalat,

amely a termelés során keletkező selejt minimalizálásával és gyártási, logisztikai hatékonyságnöveléssel is költségcsökkentésre törekszik.

Brodár Szilvia kitért arra is, hogy

a magyarok jóval kevesebb jégkrémet esznek az európai átlagnál.

Míg itthon a dobozos családi jégkrémekből egy év alatt 0,7 litert fogyaszt egy fő, addig az európai középérték 1 liter. A multipack szegmens hazai fogyasztása az európai átlag ötöde, mindössze 0,1 liter évente, így ebben a kategóriában óriási növekedési lehetőségeket látni. Továbbá a pálcikás jégkrémekből a pandémia előtt az európai átlag felét, három darabot fogyasztottak a magyarok évente, összehasonlításképp az osztrákok ötöt.

Egyértelműen nő a kereslet a vegán, laktózmentes, gluténmentes, illetve csökkentett cukortartalmú termékek iránt, a jégkrémfogyasztás továbbra is az élvezetekről szól elsősorban.

Ma már az Unilever összes nagy jégkrémmárkájának van vegán alternatívája, de nagy a kínálat a laktózérzékenyek számára is. A cukorral ezzel szemben más a helyzet: a jégkrémek alapvető alkotóeleme, amely az állagukhoz, az ízükhöz és a minőségükhöz hozzátartozik. De például a Carte D’Or vanília fagylaltjából bevezette a vállalat a 30 százalékkal cukorcsökkentett változatot, ami iránt óriási a kereslet, de a jövőben hozzáadott cukor nélküli termékek bevezetését is tervezik. A jégkrémeket két fő módon, vagyis a hagyományos kereskedelmi láncokban és az out of home csatornában – vagyis a hotelekben, az éttermekben, a strandokon és az egyéb szabadidős helyeken – nagyjából fele-fele arányban értékesítik.