A szállítmányozási problémák miatt az idei ünnepi időszakban szűkebb lesz a boltok kínálata – adta hírül a Népszava.

A lap beszámolója szerint több népszerű termékkategóriában szűkebb kínálatra és ezzel egyidejűleg magasabb árakra kell számítani a karácsonyi szezonban. A várakozások szerint a vásárlási kedv jóval nagyobb lesz, mint egy évvel korábban volt. E két ok miatt összességében az idei ünnepekre készülve több pénzt fognak elkölteni az emberek, mint 2020-ban.

Fotó: Kallus György / Világgazdaság

Ez főként a koronavírus-járvány tovagyűrűző, az egész világgazdaságot érintő hatásainak tudható be. A gyártási kapacitások szűkülése és a szállítmányozási, logisztikai problémák miatt ugyanis sok termék jóval kisebb mennyiségben és sokkal lassabban jut el Európába. A globális csiphiány nem csupán az autóiparnak okoz egyre komolyabb problémákat, a szórakoztatóelektronika területén is jelentősen érződik a hatása.

Újabban megfigyelhető, hogy a csiphiány következményeként a gyártók a rendelkezésre álló »százlábúakat« inkább a drágább szórakoztatóelektronikai, irodai termékekbe építik be, mert ezeken nagyobb a hasznuk. A drágább termékekből emiatt szélesebb, az olcsóbbakból pedig szűkebb a kínálat, ami eleve egy erőteljes drágulás érzetét kelti a vásárlókban

– ismertette Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója.

Magyarország viszonylatában erre még rárakódik a romló forint/euró árfolyam miatti drágulás.

A magyar vásárlók azt fogják érzékelni, hogy a telefonokért, laptopokért 20-30 százalékkal többet kell fizetni az idei karácsonyi szezonban, mint tavaly

– tette hozzá Madar Norbert.

Nem számíthatunk a korábbi évekhez hasonló léptékű leárazásokra sem a november elejétől már elinduló Black Friday-akciók keretén belül sem.

A kereskedők többnyire csak olyan termékekre mernek akciót hirdetni, amelyek már most készleten vannak, ez pedig egy jóval kisebb és drágább termékkör.

Mindez azt jelentheti, hogy az idei ünnepi vásárlási szezonban el lehet búcsúzni az 50–70 százalékos leértékeléstől. Az ugyanakkor megtörténhet, hogy a késve megérkező árucikkekre az ünnepek után hirdetnek meg akciókat a kereskedők

– zárta gondolatait a tanácsadó.