Tévedés, hogy Budapest lenne a magyarországi logisztika központja – mondta a SZAM-SPED Kft. cégvezetője a VG Podcastnak. Pintér Gyula szerint az elmúlt időszakban az eddiginél is nagyobb hangsúlyt kapott a raktározás, ugyanis a  bizonytalan gazdasági és piaci környezetben sokkal nehezebb biztosítani egy cég folyamatos, kiegyensúlyozott működését, mint néhány évvel ezelőtt. Úgy véli, hogy az ellátási láncok biztosabb lábakon állnak, mint a koronavírus idején, de nem lehet kizárólag a távolról beszerzett nyersanyagokra alapozni.

Aerial,View,Of,Goods,Warehouse.,Logistics,Center,In,Industrial,City
Fotó: Shutterstock


 

A szállítás átárazódása felértékelte az elszórtan fekvő, kisebb logisztikai központokat.

Ma már sok esetben kedvezőbb – egy viszonylag kis ország esetén is –, több kisebb raktárbázisból kiszolgálni az ügyfeleket. Ugyan egyszerűnek tűnhet egy, a fővároshoz közeli nagyobb raktárból biztosítani a termékeket, ez azonban jelentős költségnövekedéshez vezet, a megnövekvő szállítási árak miatt – hangsúlyozta.

Változatlanul sok kockázatot rejt a „just in time” rendszer. A gyakorlatilag raktározás nélküli, az azonnali felhasználásra épülő, elsősorban az autóiparban kialakult logisztikai rendszer kártyavárként dőlt össze a koronavírus időszakában. Ugyan a helyzet sokat javult azóta, de a járvány rávilágított az évtizedek óta jellemző túlfeszítettség hátrányaira. A beszállítók helyzetét ugyan nem gondolták teljes mértékben újra, de a rendszer némileg „puhult”.

 

Keresse a VG Podcastot a kedvenc alkalmazásán!

Spotify: VG Podcast

Anchor: VG Podcast

Google Podcasts: VG Podcast

Radio Public: VG Podcast

Breaker: VG Podcast