Nincs többé feltételes mód: Balogh Levente a Világgazdaság kérdésére megerősítette, jövőre Magyarországra költözik a Pepsi, tehát az üdítők palackozása, ami a magyar piac számára jelenleg Ausztriában, Csehországban és Romániában zajlik, Szentkirályra kerül át.

Fotó: Bús Csaba / BAON
Az amerikai cég magyarországi érdekeltségeit még 2018-ban szerezte meg a Central Europe Mineral Water Holding (CEMW), ezzel a PepsiCo üdítők és élelmiszertermékek kizárólagos hazai forgalmazójává és a franchise-jogok birtokosává vált. A cseh holdingot 2015-ben alapította meg Balogh Levente a Mattoni 1873 csoportot tulajdonló olasz Pasquale családdal, a tranzakciót követően a magyar üzletember meghatározó kisebbségi tulajdonos lett, emellett azóta is betölti az elnöki pozíciót. A megállapodás értelmében a Szentkirályi Ásványvíz Kft. beolvadt a CEMW-be.
Mindent bevetnek a Pepsi hazahozataláért
Magyarország egyik legismertebb milliárdosa azt mondta, a pénteken átadott új szentkirályi PET-palackozó alkalmas a Pepsi-termékek töltésére, de további beruházásokra van még szükség, például víztisztító bázist és szirupkonyhát kell létrehozniuk.
Az ásványvíz és üdítőital palackozására is alkalmas gép 20-30 százalékkal többe kerül, mint a kizárólag ásványvíz töltésére alkalmas eszköz a savtartalom miatt. Azért vettük meg a drágább berendezést, mert haza akarjuk hozni a Pepsi gyártását
– jelentette ki lapunknak Balogh Levente. Felidézte, 2015-ben, a Soroksári útról került külföldre a Pepsi – azt a 40 ezer négyzetméteres területet most logisztikai központként használja a Szentkirályi –, jövőre viszont már szentkirályi vízből fog készülni. Ezzel tetemes fuvarköltséget és utaztatási időt tudnak megspórolni, illetve, ahogy fogalmazott, „nagyon sok tehertől” szabadítják meg az utakat.
Még Alessandro Pasquale, a Mattoni 1873 elnöke is a Pepsi Magyarországra hozatalának fontosságáról beszélt, majd Balogh Levente azt mondta, amikor gyerekként álmodozott, sokszor gondolt arra, milyen jó lenne hatalmas külföldi márkák jogait tulajdonolni, mint például a Pepsi, de akkor azt hitte, könnyebb, ha maga épít egyet. Meggyőződése, hogy brandet építeni kizárólag úgy lehet, ha a termékeket a világ legjobb technológiájával gyártják.
Még száz évig lehet víz Szentkirályon
„Sok fogyasztó azt hiszi, a brandtermékek vásárlása csak flancolás. Pedig nem: ahhoz, hogy valami erős brand legyen, biztonságos és jó minőségű gyártásra van szükség. Ásványvizet lehet 40 millió forintos és 3 milliárd forintos gépen is tölteni, de teljesen más a végeredmény: ne feledjük, a természetes ásványvíz az utolsó olyan élelmiszeripari termék, amely mindenféle adalék és tartósítószer nélkül kerül az emberi szervezetbe” – hívta fel a figyelmet a Szentkirályi elnöke, aki úgy véli, a válságokat a brandek élik túl a legnagyobb eséllyel, így volt ez a világháborúk idején, és így van most is, a koronavírus és az orosz–ukrán konfliktus nehézségei során.
Pénzért árulják tudásukat Magyarország legnépszerűbb milliárdosaiSzemélyesen is lehet találkozni Magyarország legnépszerűbb és legismertebb milliárdosaival, a Cápák között című műsor befektetőivel. Az ország leggazdagabb emberei közül akad olyan, akihez már a jövő héten be lehet kerülni 500 euróért. |
Éppen ezért nem is a túlélést köszönte meg a magyar kormánynak, hiszen ahhoz a márka elég erős, hanem azt, hogy a természetes növekedésben segíti a céget. Hangsúlyozta, a kormány célja, hogy erős magyar márkák működjenek az országban, a Szentkirályit pedig kizárólag Szentkirályon lehet palackozni, tehát ez mindig is magyar víz marad.

Fotó: Bús Csaba / BAON
Az előadásában azt mondta,
70-80 évre elegendő víz van még a felszín alatt, ám a Világgazdaság kérdésére hozzátette, ez csak a minimum, akár 100 évre is kitolódhat a határ.
Az ünnepélyes átadón elhangzott, 2022-ben ötéves fejlesztési terv mellett döntött a vállalat 10 milliárd forint értékben, a most elkészült beruházás ebből csaknem 3 milliárd forintot tesz ki, a PET-palackozóüzem a cégcsoport legmodernebb bázisa Magyarországon. Szentkirályon az esemény idején 20 millió liter vizet tároltak, naponta 500 kamion fordul meg ott.
A Szentkirályi önmagában sztár
Balogh Leventét arról is kérdeztük, találkozott-e a budapesti Európa-liga-döntő ideje alatt a legendás portugál labdarúgóval, Luis Figóval, aki anno minden idők egyik legnagyobb magyar marketingkampányának főszereplője volt. A naponta állítása szerint négy-öt órát dolgozó vállalkozó azt mondta, kint volt a Roma és a Sevilla mérkőzésén, ám nem tudott vele találkozni, felvetésünkre pedig, hogy várható-e hasonló kaliberű kampány a jövőben, azt felelte, az a márkaépítés első szakasza volt, most már a nemzeti értékekre fókuszálnak.
A Szentkirályi önmagában egy sztár. Nekünk immáron nem egy világklasszis labdarúgó a sztár, hanem a világ legjobb technológiája, amivel gyártjuk a vizünket
– jelentette ki Balogh Levente.
A „Vízkirály” nemrég Görögországban járt, ahol a régióban népszerű az önkiszolgáló vízautomaták használata. Rákérdeztünk, hogy itthon elképzelhetőnek tart-e hasonló megoldást, ám nemmel válaszolt.
„A szénsavmentes víz legnagyobb ellensége a baktérium. Azért árulják másfél literes palackban a jó minőségű természetes ásványvizet, mert így lehet megőrizni a kémiáját, a biológiáját és a mikrobiológiáját. Már akkor sem biztonságos a tárolása, ha lecsavarjuk a kupakot” – árulta el Balogh Levente.