BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

M30-as autópálya: már tudjuk, meddig marad lezárva – ez okozta a bajt

A kivitelező az STR M30 Konzorcium. Az M30-as autópálya éritett szakaszát még februárban kellett lezárni.

Hónapok óta sok kellemetlenséget okoz a helyieknek az M30-as lezárása: Arnót és Felsőzsolca településeken jelentősen megnőtt az áthaladó forgalom. Csöbör Katalin országgyűlési képviselő elmondása szerint a gyors megoldás érdekében már többször is egyeztetett az Építési és Közlekedési Minisztériummal, de a várt eredmény egyelőre még nem született meg.

Még közel egy évig dolgozhatnak az M30-as Miskolc és Szikszó közötti szakaszán
Még közel egy évig dolgozhatnak az M30-as Miskolc és Szikszó közötti szakaszán / Fotó: Vajda János

„A szaktárcától kapott tájékoztatóból azt is megtudtam, hogy a kivitelező, azaz az STR M30 Konzorcium az elmúlt hónapokban helyszíni- és laborvizsgálatokkal meghatározta a hiba okát és szakértők bevonásával javaslatot tett a helyreállításra. Ennek során többek között gondoskodni kell a rétegvíz elvezetéséről, a töltést néhol részlegesen, máshol teljesen el kell bontani” – mondta a képviselő. A Boon beszámolója szerint 

A javítás befejezésének legkésőbbi határideje: 2025. október 31-e.

Csöbör Katalin szerint a süllyedést okozó altalaj további elmozdulásának megakadályozása, teherbírásának növelése érdekében összesen 755 darab cölöpöt raknak le, az egyes cölöpök hossza 20-25 méterre tehető. 

„A cölöpözést követően épülhet vissza a mintegy 100 ezer köbméter töltés és a 7000 négyzetméter pályaszerkezet. Jelenleg a javításhoz szükséges idegen területekre történő rálépési megállapodások megkötése és a töltés helyreállításának tervezési munkálatai zajlanak. A javítási munkálatok az ünnepek után, januárban folytatódnak a felvonulási területek és a javításhoz szükséges anyagok biztosításával” – tájékoztatott Csöbör Katalin.

Még 2021-ben 180 milliárd forintos költségvetéssel adták át az M30-as autópálya Miskolc feletti, Kassa és a szlovák határ felé vezető 57 kilométeres szakaszát. Miskolc és Szikszó között azonban az autópálya egyik szakaszát már két és fél évvel az átadása után, 2024. február végén le kellett zárni, mert az út egy 150 méteres szakaszon megcsúszott. Azóta csak terelőutakon lehet közlekedni ezen a szakaszon.

Beruházási dömping jön Magyarországon 2025-től: ezek a legfontosabb a projektek

Véget érhetnek az ínséges idők a hazai beruházások terén, ugyanis jövőre csaknem 500 milliárd forint értékben indulhatnak el különböző infrastrukturális fejlesztések. A 2025-ös költségvetésben már lesz annyi tartalék, hogy számos olyan projektet indítson újra a kormány, amelyet még 2022-ben kellett felfüggesztenie az elszálló energiaárak következtében. De nem csak az állam veheti ki a részét a feladatokból.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.