BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Autópálya-építés: gigantikus beruházást jelentett be Lázár János – összekötnek három nagy magyar várost

Az évtized végéig készülhetnek el az új autópályák. Az autópálya-építés szükséges forrásainak előteremtése azonban még kérdés.

Kétszázmilliárd forintból épülnek új gyorsforgalmi utak Magyarországon – ezt az építési és közlekedési miniszter jelentette be csütörtök délelőtt, aki az autópálya-építés részleteit is ismertette. 

autópálya-építés
Autópálya-építés: gigantikus beruházást jelentett be Lázár János – összekötnek három nagy magyar várost / Fotó: Magasi Dávid, illusztráció

Lázár János Szombathely ellenzéki polgármesterével, Nemény Andrással (Éljen Szombathely!) tartott közösen sajtótájékoztatót a városházán. Ennek keretében közöte, hogy összekötik 

  1. Szombathelyt és Körmendet,
  2. valamint Szombathelyt és Kőszeget

új közúti infrastruktúrával. Ennek együttes bekerülése lesz kétszázmilliárd forint.

Autópálya-építés: gigantikus beruházást jelentett be Lázár János

Lázár János mindennek meglehetősen szűk határidőt szabott, azt mondta, hogy az évtized végéig készülhet el az autópálya-építés. Egy 40 kilométer hosszúságú négysávos gyorsforgalmi autóút vagy autópálya Szombathely és Körmend, valamint Szombathely és Kőszeg között – fogalmazott.

Már az addig menetrend is ismert. A kivitelezési tervek – amelyek ötmilliárd forintba kerülnek – az idén december végéig elkészülnek, az engedélyezési terv és a környezetvédelmi engedélyek pedig már eddig is rendelkezésre álltak.

Az építéshez szükséges területek megszerzésére az idén ötszázmillió forint, jövőre pedig 1,5 milliárd forint állami forrást biztosítanak. Az építési és közlekedési miniszter ugyanakkor azt nem pontosította, hogy a 200 milliárdos autópálya-építés költségvetését, milyen forrásból teremtenék elő. Erről azt mondta, az igazi feladat a költségének előteremtése lesz, de 

van ötletük,

és a kormány elkötelezett az építés mellett. Hozzátette: a kormányzat nem zárkózik el attól sem, hogy a várost elkerülő út nyugati szakasza – amely szintén nagyberuházás – valamiféle kooperációban, együttműködésben valósuljon meg, hiszen a majdani M87-es út első három szombathelyi kilométere részben az elkerülő út, részben az M87-es autópálya része, ami Kőszeg irányába visz.

Lázár János arról is beszélt, hogy fontosnak tartják és támogatni kívánják a szombathelyi ipari park fejlesztését, a város ugyanis egy kivételes adottságú és értékű 290-300 hektáros szabad területtel rendelkezik a megépíteni kívánt M87-es autópálya mellett, ami Magyarországon ritkaságnak számít.

Magyarország kormánya tavaly egy új típusú üzletpolitikát kezdett a GYSEV-nél, a GYSEV szállítmányozási része és a szombathelyi ipari park között elképzelhetőnek tartok egy nagyon szoros együttműködést. Lehet ipari park, lehet egy logisztikai park, a mostani sikeres kuplunggyári logisztikai együttműködés mellett új típusú ipari, logisztikai, vasúti együttműködésre nyílhat lehetőség – fejtette ki.

Lázár János a sajtótájékoztatón emlékeztetett arra: a Fidesz-KDNP vezette kormány volt az, amely Szombathelyet összekötötte az M1-es autópályával, szavai szerint 192 milliárd forintot költöttek a magyar adófizetők pénzéből arra, hogy Szombathelyről Budapestet autóúton és autópályán, valamint vasúton is a korábbinál rövidebb idő alatt lehessen elérni.

Nemény András, Szombathely ellenzéki polgármestere a sajtótájékoztatón úgy fogalmazott: az új önkormányzati ciklusban is együttműködésre törekszenek a kormánnyal, teszik ezt annak érdekében, hogy a nehéz gazdasági helyzet ellenére is megvalósulhassanak a tervezett fejlesztések Szombathelyen.

A sajtótájékoztatóról a Veol.hu tudósítása itt olvasható.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.