Az elmúlt napokban egyre népszerűbbé válik a közösségi médiában terjedő bojkottfelhívás, melynek értelmében a vásárlók bizonyos napokon nem fognak vásárolni a magyarországi üzletekben, így tiltakozva a régiós szinten is magas árak ellen. Van olyan felhívás, amely akár három vásárlásmentes napot hirdet, de a legnépszerűbb az lett, amely február 12-ére, vagyis jövő hét szerdára hirdet bojkottot, amire rengetegen visszajeleztek, hogy egyetértenek vele.
A szóban forgó bejegyzést már több mint 32 ezren megosztották a Facebookon, vagyis rohamosan terjed a felhívás híre. A Pénzcentrum szerint a február 12-i időpont azért különösen fontos, mert aznap van a nyugdíjfizetés napja, emiatt sok nyugdíjas ekkorra időzíti a vásárlását. Amennyiben tartják magukat a bojkotthoz, úgy ez a forgalomnövekedés arra a napra elmarad.
A bojkott ötlete nem magyar találmány, a környező országokban az elmúlt hetekben többször sor került már rá. Először Horvátországban folyamodtak ehhez a drasztikus eszközhöz a fogyasztók, január 24-én bojkottálták a kiskereskedelmi láncokat. Azon a napon a tranzakciók száma 44 százalékkal kevesebb volt, a kiskereskedelmi forgalom pedig 52 százalékkal visszaesett. A horvát példán felbuzdulva január 31-én hasonló megmozdulás volt Bosznia-Hercegovinában, Észak-Macedóniában, Montenegróban és Szerbiában is.
A horvátok többször is megismételték a kezdeményezést, és újabb akciót is hirdettek. A kormány kénytelen volt lépni, így február 7. péntektől összesen 70-re bővül az árstopos termékkörbe tartozó árucikkek száma az országban.
A horvátok elégedetlensége mögött az áll, hogy az elmúlt három évben az élelmiszerek ára átlagosan 30 százalékkal emelkedett, és az olyan alapvető élelmiszereké, mint a kenyér vagy a tojás, még nagyobb mértékben. A fogyasztók arról számolnak be, hogy a határ mellett élőknek jobban megéri bizonyos termékekért a szomszédos Szlovéniába és Olaszországba utazni.
Hasonlóval érvelnek a magyarországi bojkott meghirdetői és támogatói is. Hazánkban is a rendkívüli módon megemelkedett kiskereskedelmi élelmiszerárak miatti tiltakozás áll a kezdeményezés mögött, a közösségi médiában tömegesen számolnak be arról, hogy bizonyos árucikkeket jobban megéri valamelyik szomszédos ország boltjaiban beszerezni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.