BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bejelentette a MÁV-vezér: szolgálatba állt a Vectron villanymozdony

Hegyi Zsolt bejelentette, hogy megkezdte munkáját az első bérelt Vectron villanymozdony. A MÁV vezérigazgatója a bejelentő videóban azt is hangsúlyozta, hogy 2026 nyaráig minden második MÁV-mozdony korszerű lesz.

A műszaki átvizsgálást és a fóliázást követően szolgálatba állítottuk Vectron villanymozdonyunkat – jelentette be Hegyi Zsolt legújabb Facebook-posztjában. A MÁV vezérigazgatója elmondta, hogy a jármű a Budapest–Miskolc–Sátoraljaújhely vonalon kezdte meg a munkát és hamarosan, a már beérkezett öt másik újabb mozdonnyal is találkozhatunk országszerte. Ezekkel a korszerűbb járművekkel erősítik meg a MÁV mozdonyflottáját, javítják a menetrendszerűséget és reményeik szerint az utasok elégedettségét is.

Bejelentette a MÁV-vezér: szolgálatba állt a Vectron villanymozdony
Bejelentette a MÁV-vezér: szolgálatba állt a Vectron villanymozdony / Fotó: Facebook / MÁV-csoport

Hegyi Zsolt elmondása szerint „ez az elmúlt 30 év legnagyobb mozdonyflotta-megújítási programja, a rendszerváltás óta egy év alatt ennyi mozdony még nem érkezett a magyar vasútra”.

A MÁV-vezér azt ígérte, hogy 2026 nyaráig minden második mozdonyuk korszerű lesz,

az InterCity-vonatokat pedig 90 százalékban ezek a korszerű mozdonyok fogják vontatni. „A mai naptól kezdve szinte folyamatosan az egész év során állnak szolgálatba ezek a mozdonyok” – tette hozzá Hegyi Zsolt, kiemelve, hogy a mozdonyflotta-megújításra azért van szükség, hogy növeljék járműveik megbízhatóságát és hogy könnyebb legyen tartani a menetrendet.

További mozdonyok érkeznek a MÁV-hoz

Korábban Lázár János építési és közlekedési miniszter elmondta, hogy az idén 15 nagy teljesítményű dízel és 40 villanymozdonnyal, összesen tehát 55 korszerű mozdonnyal bővül az állami vasúttársaság járműparkja. A MÁV-nak jelenleg 50 korszerű villanymozdonya van, és további 150 elöregedett, viszont mivel az összesen 70 mozdonyra vonatkozó bérleti szerződések már megszülettek a nyugati bérbeadókkal, így már januárban megkezdődhettek a szállítások.

Január végén egy másik új mozdonytípus  debütált az államvasútnál: a pécsi oldalban forgalomba állt az első Astride, amelyet az Akiemtől bérel a MÁV. A francia gép a 800-as számú Mecsek IC élén mutatkozott be a cégnél. A francia Alstom által gyártott, több áramnemű Astride mozdonyok alkalmasak a hazai 25 kilovoltos felsővezeték-hálózaton üzemelni, és akár 160 kilométer per órás sebességgel is vontathatnak. A tesztelés alatt álló mozdonytípust korábban a francia nemzeti vasúttársaság (SNCF) üzemeltette, tőlük vette át az Akiem vasúti lízingcég.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.