A műszaki átvizsgálást és a fóliázást követően szolgálatba állítottuk Vectron villanymozdonyunkat – jelentette be Hegyi Zsolt legújabb Facebook-posztjában. A MÁV vezérigazgatója elmondta, hogy a jármű a Budapest–Miskolc–Sátoraljaújhely vonalon kezdte meg a munkát és hamarosan, a már beérkezett öt másik újabb mozdonnyal is találkozhatunk országszerte. Ezekkel a korszerűbb járművekkel erősítik meg a MÁV mozdonyflottáját, javítják a menetrendszerűséget és reményeik szerint az utasok elégedettségét is.
Hegyi Zsolt elmondása szerint „ez az elmúlt 30 év legnagyobb mozdonyflotta-megújítási programja, a rendszerváltás óta egy év alatt ennyi mozdony még nem érkezett a magyar vasútra”.
A MÁV-vezér azt ígérte, hogy 2026 nyaráig minden második mozdonyuk korszerű lesz,
az InterCity-vonatokat pedig 90 százalékban ezek a korszerű mozdonyok fogják vontatni. „A mai naptól kezdve szinte folyamatosan az egész év során állnak szolgálatba ezek a mozdonyok” – tette hozzá Hegyi Zsolt, kiemelve, hogy a mozdonyflotta-megújításra azért van szükség, hogy növeljék járműveik megbízhatóságát és hogy könnyebb legyen tartani a menetrendet.
Korábban Lázár János építési és közlekedési miniszter elmondta, hogy az idén 15 nagy teljesítményű dízel és 40 villanymozdonnyal, összesen tehát 55 korszerű mozdonnyal bővül az állami vasúttársaság járműparkja. A MÁV-nak jelenleg 50 korszerű villanymozdonya van, és további 150 elöregedett, viszont mivel az összesen 70 mozdonyra vonatkozó bérleti szerződések már megszülettek a nyugati bérbeadókkal, így már januárban megkezdődhettek a szállítások.
Január végén egy másik új mozdonytípus debütált az államvasútnál: a pécsi oldalban forgalomba állt az első Astride, amelyet az Akiemtől bérel a MÁV. A francia gép a 800-as számú Mecsek IC élén mutatkozott be a cégnél. A francia Alstom által gyártott, több áramnemű Astride mozdonyok alkalmasak a hazai 25 kilovoltos felsővezeték-hálózaton üzemelni, és akár 160 kilométer per órás sebességgel is vontathatnak. A tesztelés alatt álló mozdonytípust korábban a francia nemzeti vasúttársaság (SNCF) üzemeltette, tőlük vette át az Akiem vasúti lízingcég.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.