BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új autópálya: megvannak a nyomvonalak, így kötnék össze Magyarországot Romániával – térkép

A közelmúltban ismét egyeztettek az M44-essel kapcsolatban a békéscsabai városházán.

A Szarvas Péter polgármester Facebook-oldalán közzétett térképen összesen négy változat szerepel arról, hogy milyen nyomvonalon mehetne az M44-es, és miként kerülhetné el Békéscsabát, Mezőmegyert. Az is látszik rajta, hogy hol tervezik bővíteni a város északi részén az iparterületeket, hol keresztezné az M44-es a Békéscsaba és Békés közötti 470-est, hova terveznek napelemparkot – írja  Beol.hu.

M44
Az M44-es építése / Fotó: Dankó Béla / Facebook

-Az első nyomvonal-változat lényege, hogy a Fürjesi úti csomópontból menne tovább az M44-es az országhatár felé, és ez menne a legközelebb Mezőmegyerhez, és a borosgyáni horgásztavak alatt haladna el.

-A második nyomvonal-változat alapján az M44-es a Fürjesi úti csomóponttól északnyugatra indulna – abból a csomópontból, amely a szintén tervezés alatt álló M47-es menne –, alaposan elkerülné Békéscsabát és Mezőmegyert, és inkább Murony és Békés közigazgatási területén haladna.

-A harmadik nyomvonal-változat szerint szintén a Fürjesi úti csomóponttól északnyugatra lenne az a csomópont, amelyből indulna az M44-es, ez szintén távol lenne Mezőmegyertől, viszont Békéscsaba közigazgatási területén maradna. Ez is a borosgyáni horgásztavak alatt menne el.

-A negyedik nyomvonal-változat lényegében megegyezik a harmadikkal, viszont az a jelentős különbség, hogy az M44-es további, Békéscsaba és országhatár közötti szakasza a Fürjesi úti csomópontból indulna ki.


Az egyeztetést követő nyilatkozatok alapján

 a harmadik és a negyedik változatnak lehet létjogosultsága, hiszen ezek a lehető legnagyobb mértékben elkerülik Mezőmegyert, 

ugyanakkor az a szempont is érvényesül, hogy az M44-es autópálya minél nagyobb szakasza legyen Békéscsaba közigazgatási területén belül. Végleges döntést azonban nem hoztak a nyomvonalról, további tárgyalások várhatók.
 

Az M44 gyorsforgalmi út (Békéscsaba) – országhatár (Nagyszalonta) közötti 2x2 sávos közúti összeköttetés kiépítésének előkészítése több min t5 milliárd forintba kerül.  A nyomvonal hossza nagyságrendileg 43 km, a nyomvonalon 5 db különszintű csomópont kialakítását tervezik - írja a beruhazas.gov.hu.

 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.