BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
m30_13

Kettészakadt magyar autópálya: futólépésben dolgozik a Strabag, a nyakán a határidő – Lázár János árgus szemmel figyeli

Ketyeg az óra, mivel a határidőt május végére tűzték ki. Az M30-as autópálya Szikszó és Miskolc közötti szakaszának felújítására azért van szükség, mert súlyos kivitelezési hibák miatt megsüllyedt a burkolat.

Az M30-as autópálya Szikszó és Miskolc közötti szakaszának felújítása több mint egy év után kezdődött el, miután súlyos kivitelezési hibák miatt megsüllyedt a burkolat. A Strabag saját költségén vállalta a javítást, és különleges műszaki megoldásokkal igyekszik teljesíteni a május végére kitűzött határidőt – írta a Boon.

m30_13
Az M30-as autópálya Szikszó és Miskolc közötti szakaszának felújítására azért van szükség, mert súlyos kivitelezési hibák miatt megsüllyedt a burkolat / Fotó: Vajda János

Az autópálya szakaszát 2021 októberében adták át, de alig több mint egy év elteltével súlyos kivitelezési hibák miatt megsüllyedt. A Strabag vállalta a hibák kijavítását, saját költségén, mivel a szakasz garanciális útnak számít. Lázár János építési és közlekedési miniszter már év elején megerősítette, hogy az érintett szakaszt teljesen újra kell építeni.

A javítási munkálatok február 17-én indultak el, egyúttal lakossági fórumot is tartottak Szikszón, ahol a miniszter ismertette a részleteket. 

Lázár János hangsúlyozta, hogy a Strabag felelősséget vállal a hibákért, és az újraépítés költségeit legalább négy-öt milliárd forintra becsülik.

A problémák főként a töltés csúszása miatt alakultak ki, amelynek orvoslására speciális műszaki megoldást alkalmaznak. A Strabag mintegy 35 ezer köbméter töltést bontott el, és 755 vasbeton cölöpöt kell a töltés alá elhelyezni a megfelelő stabilitás biztosításához.

A munkálatok során, az eddigi haladás alapján március végére további 15 ezer köbméter töltés elbontása és 50 vasbeton cölöp elhelyezése várható. A cölöpök munkálatai péntekig tíz darabbal haladtak, és a feladatok ütemezése alapján a tervek szerint május végéig minden cölöp a helyére kerül.

Lázár János arról is beszélt, hogy a határidők betartása érdekében szükség lehet a munkagépek számának megduplázására vagy a műszakok növelésére. A Strabag vállalta, hogy minden szükséges intézkedést megtesz annak érdekében, hogy az autópálya-szakasz a kijelölt határidőre elkészüljön.

Lázár: kompenzáljuk az M30-as felújítás miatt szenvedőket

A felújítási munkálatok miatt a környező területeken megnövekedett a forgalom, különösen az arnóti körforgalomnál. Lázár János ígéretet tett arra, hogy az itt élők közlekedési nehézségeit enyhítik, és kompenzációval is segítik a lezárt autópálya-szakasz miatt szenvedő autósokat.

A Strabag számára a felújítás komoly kihívás, de a vállalat eddigi erőfeszítései és a gyors intézkedések révén úgy tűnik, hogy az M30-as autópálya problémás szakasza a tervezett időpontig, május végéig el fog készülni.

Videón az M30-as autópálya újjáépítése

A Strabagnak őszig kell elvégeznie a meghibásodott útszakasz kijavítását. Lázár János szerint, ha az M30 őszig nem lesz kész, a Strabag fizetni fog.

 

 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.