BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ford Mondeo 2.2 TDCI Titanium-X

A búcsú előtti utolsó fellépésre diszkréten kicsinosította magát, s néhány újdonsággal is készült a Ford Mondeo. A kifutó darabra azonban majdnem annyiba kerül a jegy, mint a wolfsburgi ellenlábas friss előadására.

A laikusok talán észre sem veszik, hogy ismét ráncfelvarrásnak vetették alá a Ford Mondeo 2000-ben debütált, majd három esztendővel később egyszer már megújított harmadik generációját. Először nekem is csupán az átdolgozott, krómozott csíkkal „aláhúzott” hátsó lámpák tűntek fel. Pedig leheletfinoman átszabták a lökhárítókat is, módosítottak a hűtőmaszkon, oldalt átlátszó indexburát kapott az autó, illetve gazdagabban használták a krómdíszítéseket. Amíg a Ghia és Titanium változatokat a teljes mértékben színre fényezett kötények különböztetik meg, addig ezek csúcsfelszereltségű „X” kivitelei rozsdamentes acélrudat hordanak az első lökhárító alján. Az utastérben sem történt egetverő változás: jobb minőségű kárpit váltotta fel a régit, fekete dekorációval látták el és enyhén átalakították a középkonzol analóg óráját, továbbá egyedi számlapok járnak az egyes felszereltségi szintekhez. Elfelejtették azonban megvilágítani a kesztyűtartót és a sebességtartó automatika kormányra helyezett kapcsolóit. Ettől eltekintve a műszerfal jól áttekinthető, s a térkínálaton sem érezni, hogy a Mondeo immár a hatodik évét tapossa.

Nagy utazás

Aki erős és gyors utazóautóra áhítozik, annak a 2,2 literes turbódízel a legjobb választás. Még akkor is, ha nem ez a legkulturáltabb öngyulladós, ráadásul alacsony fordulaton lefulladásra hajlamos a motor, a kuplung pedig megszokást igényel, mert rendkívül hirtelen fog. Az első két fokozatban a vezérlőelektronika nem engedi teljesen szabadjára a 360 Nm-es nyomatékot, hogy megkímélje a vezetőt a kipörgő kerekektől és a hajtási befolyástól, utána viszont szinte bármilyen fordulatról határozottan húz a motor, így bátran előzhetünk. A sebességváltó hosszú áttételezése miatt a hatodik fokozatot csak 80-90 km/óránál érdemes kapcsolni. Ugyanakkor autópályán 150-es tempónál csupán 2500-at, 185 km/óránál pedig 3000-et forog a motor, tehát akár utóbbit is választhatjuk kényelmes utazósebességnek. Megnyugtatóan nagy a hatótávolság, a 6,8 literes tesztfogyasztással számolva mintegy 860 kilométert tehetünk meg egy tele tankkal. Jól eltalált a futómű hangolása, kanyarban bizalomgerjesztően kapaszkodik a Mondeo, az úthibák közül csak a nagyobbak hozzák zavarba. A kormányzás közvetlen, a mérnökök javítottak a fékpedál beállításán - így könnyebben kitapintható a nyomáspont és pontosabban adagolható a fékerő.

Kalkuláció

A felfrissített Ford Mondeo 5 150 000 forintos alapára nagyjából megfelel a vadonatúj Volkswagen Passaténak. Igaz, előbbihez 1,8 literes, 110 lóerős, míg utóbbihoz 1,6 literes, 102 lóerős motor jár. A Titanium-X kivitel elsősorban azoknak ajánlható, akik hajlandóak megfizetni a gazdag felszereltséget, s nem idegenkednek a komor hangulatú, sportos alumíniumbetétekkel díszített belsőtől. Azonos motorváltozat esetén a Ghia/Titanium specifikációnál 820 ezer forinttal kerül többe a tesztelt változat, cserébe motoros mozgatású, hűthető és fűthető Alcantara bőrüléseket, sebességtartó automatikát, térérzékelős riasztót, xenon fényszórót, sötétített hátsó üvegeket, valamint 17 colos, ötküllős könnyűfém keréktárcsákat kapunk.


Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.